در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴، گوشی جدیدی به‌نام نوبیا موزیک معرفی شد که در ماژول دوربین آن، کنار ۲ سنسور یک اسپیکر بزرگ و حرفه‌ای قرار دارد.

روز گذشته رویداد MWC 2024 آغاز شد و این نمایشگاه قرار است تا پنج‌شنبه هم ادامه پیدا کند. در این مراسم از حلقه هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ پرده‌برداری شد و نمونه اولیه لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف که مانند شیشه بود هم به نمایش در آمد. اکنون شرکت ZTE گوشی نوبیا موزیک را در این مراسم معرفی کرده که این دستگاه هم نوآورانه و البته کمی عجیب است. در ادامه به بررسی گوشی هوشمند جدید می‌پردازیم.

همان‌طور که از نامش پیداست، گوشی نوبیا موزیک با تمرکز بر تجربه موسیقایی کاربر تولید شده است. در پنل پشتی این دستگاه منحصر به‌فرد، ماژول دوربین و اسپیکر شامل یک اسپیکر حرفه‌ای و بزرگ و ۲ دوربین کوچک مشاهده می‌شود. همچنین در لبه بالایی فریم ۲ جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری قرار گرفته که بااستفاده از آن می‌توان از چند دستگاه موسیقی پخش کرد. این دستگاه با قیمت ۱۴۹ دلار قرار است راهی بازار شود و می‌تواند گزینه جذابی به‌عنوان گوشی دوم باشد.

Nubia announces music

در پنل پشتی نوبیا موزیک، اسپیکر حرفه‌ای قرار گرفته است که سطح صدای آن ۷ برابر اسپیکر گوشی‌های عادی است. علاوه‌بر آن این دستگاه از یک الگوریتم مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای افزایش حجم صدا و بهینه‌سازی فرکانس‌های تربل و باس استفاده می‌کند. تاکید نوبیا بر کیفیت و تجربه موسیقی، باعث شده نوبیا موزیک به یک گوشی هوشمند خاص برای علاقمندان به موسیقی تبدیل شود و کاملا از گوشی‌های هوشمند دیگر متمایز باشد. بااین حال در زمینه‌های دیگر، با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم.

نوبیا موزیک به تراشه UNISOC مجهز شده که درکنار آن حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد. این دستگاه از نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن +HD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی مجهز شده که می‌تواند افکت‌های نورپردازی متناسب با موسیقی را در اختیار بگذارد. علاوه‌بر آن این دستگاه به ۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و سنسور تشخیص عمق مجهز شده که می‌تواند نیازهای ابتدایی کاربر برای عکاسی و فیلم‌برداری را برطرف کند.

یکی دیگر از مزایای برجسته گوشی نوبیا موزیک، عمر باتری آن است. این دستگاه باوجود تراشه و نمایشگر بسیار کم‌مصرف، به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‌تواند تا مدت طولانی دوام بیارود. علاوه‌بر آن این دستگاه از قابلیت جلوه صوتی DTS:X Ultra بهره می‌برد که کیفیت صدای اسپیکر را بالا می‌برد.

اخبار مرتبط: