شرکت نوبیا گوشی Z60 اولترا را معرفی کرد که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی اولد با حاشیه نمایشگر بسیار باریک و باتری قدرتمند ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

شرکت نوبیا (زیر مجموعه ZTE) ماه گذشته از ۲ گوشی گیمینگ رد مجیک ۹ پرو و پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی کرد. این ۲ دستگاه در بازار چین عرضه شده‌اند و قرار است ماه آینده به بازار جهانی بیایند. اکنون و بدون برگزاری حتی یک مراسم بزرگ، شرکت نوبیا گوشی پرچمدار جدید یعنی Z60 اولترا را معرفی کرد که مشخصات عجیبی دارد و برخلاف گوشی‌های گیمینگ، در زمینه عکاسی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند رقیب خوبی برای شیائومی ۱۴ و وان پلاس ۱۲ باشد. در ادامه به طراحی و مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

در قسمت جلویی نوبیا Z60 اولترا، نمایشگر با حاشیه بسیار باریکی نصب شده که تجربه تمام‌صفحه را به کاربر ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش از دوربین سلفی «UD یا زیر نمایشگر» استفاده می‌کند تا پانچ هول دوربین سلفی مانع از تماشای تصویر نشود. اگرچه دوربین‌های زیر نمایشگر کیفیت چندان جالبی ندارند، این دستگاه از تکنولوژی دوربین UD نسل پنج ZTE استفاده می‌کند که تا حد زیادی مشکلات این دوربین را رفع کرده است. با این حال ضخامت ۸.۷۸ میلی‌متری و وزن ۲۴۶ گرمی کمی بیشتر از رقبای این دستگاه است و یک نکته منفی برای آن محسوب می‌شود.

نوبیا Z60 اولترا
مشخصاتنوبیا Z60 اولترا
صفحه‌نمایش۶.۸ اینچی OLED با رزولوشن 1.5K
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۳
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت/ ۵۱۲ گیگابایت/ یک ترابایت
حافظه رم۱۲ گیگابایت/ ۱۶ گیگابایت/ ۲۴ گیگابایت
باتری و شارژ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سیلیکون کربن/ ۸۰ وات
دوربین۵۰ مگاپیکسل اصلی/ ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید
۶۴ مگاپیکسل تله‌فوتو/ ۱۲ مگاپیکسل سلفی
قیمتاز ۶۰۰ تا ۸۴۰ دلار در ۵ پیکربندی مختلف
لیست مشخصات نوبیا Z60 اولترا در یک نگاه

نوبیا Z60 اولترا در ۲ رنگ مشکی و سفید و یک نسخه ویژه Star Collector عرضه می‌شود. این نسخه خاص از طراحی آسمان پر ستاره سه‌بعدی بهره می‌برد که با فناوری Micro-etching حکاکی شده و ظرافت بالایی دارد. ۲ رنگ مشکی و سفید که با نام‌های Galaxy و Star Glory شناخته می‌شوند هم با فناوری AG frosting ساخته شده که در عین مات بودن، نور را به‌خوبی بازتاب می‌کند. همچنین این گوشی یکی از دستگاه‌های معدود شرکت نوبیا است که گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک به‌دست آورده است.

نوبیا Z60 اولترا به یک پنل نمایشگر ۶.۸ اینچی +Q9 BOE اولد با رزولوشن 1.5K (۲۴۸۰×۱۱۱۶ پیکسلی)، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۲۰۰ هرتزی و فناوری کاهش نور PWM با فرکانس بالا ۲۱۶۰ هرتزی مجهز شده است. علاوه‌بر آن، این نمایشگر از روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، عمق رنگی ۱۰ بیتی و طیف رنگی DCL-P3 بهره می‌برد. اگرچه در مقایسه با روشنایی ۴۵۰۰ نیت وان پلاس ۱۲، روشنایی ۱۵۰۰ نیت کمی پایین به‌نظر می‌رسد، اما این روشنایی تقریبا در تمامی شرایط پاسخگو است و تفاوت چندانی با نسخه‌های دیگر ندارد. همچنین زیر این نمایشگر، حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

نوبیا Z60 اولترا

نوبیا Z60 اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد که در کنار آن حافظه رم LPDDR5x با سقف ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی UFS 4.0 با سقف یک ترابایت قرار گرفته است. این مجموعه از یک باتری سیلیکون کربن ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که ظرفیت بسیار بالایی است و البته باعث شده وزن و ضخامت این گوشی کمی بیشتر از حالت عادی باشد. بااین حال شرکت نوبیا مدعی شده به‌دلیل استفاده نکردن از باتری‌های پلیمر یونی و پلیمر سیلیکونی وزن دستگاه افزایش نیافته است. برای شارژ کردن آن هم پشتیبانی از شارژ سیمی ۸۰ واتی وجود دارد، اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

پشت دستگاه، ماژول دوربین سه‌گانه مشاهده می‌شود. درون آن، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX800 سونی با فاصله کانونی ۱۸ میلی‌متری، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی OV50E شرکت OmniVision با فاصله کانونی ۳۵ میلی‌متری و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OV64B با زوم پریسکوپی اپتیکال ۳ برابری و فاصله کانونی ۸۵ نانومتری قرار دارد. هر ۳ دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند و از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. برای عکاسی سلفی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی زیر نمایشگر تعبیه شده که از موتور هوش مصنوعی برای تشخیص عمق استفاده می‌کند.

از دیگر مشخصات نوبیا Z60 اولترا می‌توان به سیستم‌عامل My OS 14 برپایه اندروید ۱۴، پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، وای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۴، فرستنده مادون قرمز، درگاه تایپ سی (با پشتیبانی از USB 3.1)، اسپیکر دوگانه، NFC و GPS با ۲ فرکانس اشاره کرد. این دستگاه اکنون در بازار چین عرضه شده است، اما هنوز خبری از آن در بازار جهانی نیست. همچنین ۵ پیکربندی مختلف با حافظه داخلی، رم و قیمت متفاوت برای آن وجود دارد: نسخه پایه با رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی معادل ۶۰۰ دلار دارد، اما نسخه آخر آن با حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی ۸۴۰ دلار قیمت دارد. البته نسخه ویژه Star Collector فقط با حافظه رم ۱۶ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و قیمت ۷۰۰ دلاری عرضه می شود که ۴۰ دلار گران‌تر از نسخه‌های عادی با حافظه مشابه است.

نظر شما چیست؟ آیا در‌صورت عرضه نوبیا Z60 اولترا علاقه‌ای به خرید این دستگاه دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.
اخبار مرتبط: