یک افشاگر نام‌آشنای توییتری اعلام کرد اپل روی روی طرحی جدیدی از نمایشگر بدون حاشیه آیفون با همکاری سامسونگ و ال‌جی کار می‌کند.

طبق گزارش‌های وب‌سایت خبری الک، به‌نقل از آیس یونیورس، کمپانی قصد دارند تغییرات عظیمی در نمایشگرهای نسل آینده گوشی‌های آیفون ایجاد کند تا منحصربه‌فردترین گوشی‌های هوشمند در دنیا معرفی و عرضه شود. این افشاگر حوزه فناوری می‌گوید اپل روی پروژه با همکاری شرکت‌های کره‌ای سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی کار می‌کند تا نمایشگر‌های اولد بدون حاشیه را بسازد. کمی پیش‌تر شنیدیم که آیفون ۱۵ از حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به آیفون ۱۴ بهره می‌برد، اما اکنون این کمپانی نشان می‌دهد که قصد دارد به این روند ادامه بدهد.

البته باید یادآور شویم این اولین باری نیست که ایده ساخت چنین گوشی مطرح می‌شود. برای مثال، وب‌سایت خبری تک‌رادار اعلام کرد سازنده چینی گوشی‌های هوشمند، شیائومی، طرحی از گوشی بدو حاشیه با لبه‌های گرد ارائه کرد، اما این گوشی هیچ‌گاه به‌مرحله تولید نرسید.

نمایشگرهای لبه گرد می‌تواند به کاهش‌ حاشیه‌ در گوشی‌های هوشمند کمک کند که نظیر آن در سری گلکسی اس ۲۳ مشاهده می‌کنیم، اما ظاهرا اپل هیچ علاقه‌ای به استفاده از این نوع نمایشگر‌های ندارد. این موضوع می‌تواند به‌دلیل اعوجاج در نمایشگر‌های منحنی و لبه‌گرد باشد که بسیار آسیب‌پذیر هستند و هنگام سقوط دستگاه احتمال شکستن صفحه‌نمایش بسیار بالا است؛ برهمین‌اساس این کمپانی تایید بسیاری به‌ حفظ ظاهر نمایشگر‌های تخت آیفون‌ها دارد.

اپل در حال کار بر روی آیفون بدون حاشیه است

تحقیقات نشان می‌دهد ساخت یک آیفون با نمایشگر بدون حاشیه نیاز به کپسوله‌سازی محافظ نمایشگر دارد تا از ورود اکیسژن و رطوبت به بخش داخلی دستگاه جلوگیری کند؛ همچنین داینامیک آیلند که از فناوری زیر نمایشگر استفاده می‌کند با به‌صورت هوشمندانه‌ای در مدارها قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانید اپل قبل از تولید انبوه هر محصولی بارها آن را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا از هرگونه شکست‌های احتمالی جلوگیری کند.

فناوری جدیدی که اپل قصد دارد از آن برای نمایشگری بدون حاشیه استفاده کند بسیار بحث‌برانگیز خواهد بود؛ اما یقینا حضور چنین طرحی را تا سال‌های آینده در گوشی‌های آیفون شاهد نخواهیم بود، چراکه این نمایشگر تمام شیشه باید مراحل تحقیق‌و‌توسعه و آزمایش‌های لازم را بگذراند. اما امروز مطمئن هستیم که اپل برای ساخت آیفون ۱۵ از تیتانیوم گرید ۵ می‌سازد که بسیار سبک‌تر و مستحکم‌تر از استیل‌های ضد زنگ موجود در آیفون‌ ۱۴ یا نسل‌های قبل‌تر است.

اخبار مرتبط:‌ سری آیفون ۱۶ پرو با نمایشگر‌های بزرگ‌تر معرفی می‌شوند