شرکت اپل آپدیت WatchOS 10.3 ،macOS 14.3 و tvOS 17.3 برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر کرد که درکنار بهبود عملکرد، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

شب گذشته شرکت اپل درکنار انتشار iOS و iPadOS 17.3، آپدیت WatchOS 10.3، macOS 14.3 و tvOS 17.3 را در دسترس کاربران قرار داد. از آنجایی که شرکت اپل از سیستم‌عامل اختصاصی خود استفاده می‌کند و دستگاه‌های محدودی دارد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای همه دستگاه‌های واجد شرایط در یک زمان منتشر می‌شود تا همه کاربران بتوانند از آن بهره‌مند شوند. اگر منتظر آپدیت بودید از هم‌اکنون می‌توانید آن را نصب و از بهبود پایداری عملکرد و ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوید.

به‌روزرسانی watchOS 10.3 برای تمامی مدل‌های سازگار اپل واچ منتشر شده و برای نصب آن کاربران باید به برنامه اپل واچ در آیفون مراجعه کرده و از طریق General > Software Update، آخرین نسخه را نصب کنند. البته علاوه‌بر آن باید چند نکته را رعایت کند. اول اینکه بیش از ۵۰ درصد شارژ داشته و به برق متصل باشد و دوم اینکه اپل واچ باید در محدوده آیفون قرار گرفته و به اینترنت متصل باشد.

اپل نسخه نهایی macOS 14.3 را هم در دسترس تمامی کاربران قرار داده است. برای دریافت این به‌روزرسانی باید از طریق مکانیسم به‌روزرسانی سیستم‌عامل که در بخش تنظیمات قرار دارد، اقدام کرد. این شرکت همچنین macOS 13.6.4 و macOS 12.7.3 را برای دستگاه‌هایی که واجد شرایط دریافت نسخه جدید نیستند منتشر کرده که شامل به‌روزرسانی امنیتی می‌شود. نسخه جدید macOS 14.3 ویژگی‌های جدیدی مانند لیست‌های پخش موسیقی مشترک را در Apple Music اضافه کرده که در ادامه لیست کامل تغییرات macOS 14.3 قابل مشاهده است:

  • لیست‌های پخش موسیقی مشترک در Apple Music به کاربران امکان می‌دهد از دوستان خود دعوت کرده تا به لیست پخش خود بپیوندند و بتوانند در آن لیست تغییر ایجاد کرده و از آن استفاده کنند.
  • کاربران می‌توانند به آهنگ‌ها در لیست مشترک با ایموجی واکنش نشان داده تا بقیه کاربران با یک نگاه نظرات دوستان خود را ببینند.
  • سرویس AppleCare & Warranty در تنظیمات، تمامی دستگاه‌های کاربر که با اپل آیدی وارد شده و تحت پوشش قرار گرفته است را نمایش می‌دهد.

علاوه‌بر آن اپل آپدیت tvOS 17.3 را برای تمام نسخه‌های Apple TV در دسترس قرار داده است. آخرین نسخه را می‌توان از طریق تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار (Settings > Software Update) دانلود کرد. البته اگر ویژگی به‌روزرسانی خودکار را فعال کرده باشید، Apple TV شما به‌صورت خودکار به آخرین نسخه به‌روزرسانی می‌شود.

در آخر اپل سیستم‌عامل HomePod 17.3 را برای HomePod و HomePod mini منتشر کرده است. در حالی که اپل به‌صورت رسمی تغییرات این نسخه را منتشر نکرده، احتمالا پایداری دستگاه بیشتر شده است.

اخبار مرتبط: