یک منبع خبری آگاه اعلام کرد توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های سیستم‌عامل visionOS در عینک ویژن پرو نیاز به کامپیوترهای مک با تراشه‌های سیلیکونی سری M دارند.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی اپل از توسعه‌دهندگان درخواست کرد برنامه‌های لازم را برای عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو تولید کنند، اما در این مهندسان باید استفاده از کامپیوترهای مک با پردازنده اینتل را فراموش کنند. در بیانیه رسمی، غول کوپرتینو اظهار کرد توسعه‌دهندگان برای پیش‌برد برنامه‌هایشان می‌بایست از دستگاه‌هایی با خانواده تراشه M1 و M2 یا M3 استفاده کنند تا بتوانند اپلیکیشن‌ها را توسعه دهد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

باوجود این کیت نرم‌افزاری Xcode 15.2 روی مک‌های اینتلی اجرا می‌شود، اپل می‌گوید برای ساخت اپلیکیشن در پلتفرم visionOS نیاز یک مدل مک با تراشه سری M دارید. اگر به‌یاد داشته باشید سری M1 در سال 2020 معرفی شد؛ بنابراین توسعه‌دهندگانی که برنامه‌هایشان در فهرست اپ‌استور وجود دارد از جدیدترین نسل کامپیوترهای مک سری M بهره می‌برند. همچنین، پس‌از انتشار تاریخ عرضه عینک واقعیت ترکیبی ویژن در دوم فوریه، وب‌سایت خبری 9to5Mac گزارش کرد Xcode 15.2 دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.

تراشه مک

درحال‌حاضر، اپل دلیلی برای ایجاد محدودیت‌ در ساخت برنامه‌های سیستم‌عامل visionOS ارائه نکرده، اما به‌نظر می‌رسد مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل سازگاری مناسبی با کیت نرم‌افزاری ندارد؛ بنابراین، غول فناوری کوپرتینو تصمیم گرفت به تیم‌های توسعه‌دهندگان اعلام کرد برای نتایج بهتر تمامی آن از کامپیوترهای مک استفاده کنند. همچنین، برای دریافت جزئیات دقیق تیم‌های نرم‌افزاری باید به وب‌سایت رسمی اپل مراجعه کنند و دستورالعامل‌های آنان را اجرا کنند.

علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد اپل برای افزایش فروش سیستم‌های مک محدودیت‌های زیادی را روی کیت‌های نرم‌افزاری ایجاد کرده تا توسعه‌دهندگان برای پیش‌برد اهداف‌شان مجبور به‌خرید جدیدترین نسل‌های مک شوند. درحال‌حاضر، اپل می‌گوید کامپیوترهای مک‌ با هریک از پردازنده‌های M1 یا M2 و M3 سازگاری دارند که خبر نسبتا خوبی محسوب می‌شود، چراکه نسخه‌های نسبتا قدیمی‌تر با تخفیف‌های ویژه در فروشگاه‌های آنلاین قابل‌خریداری هستند که برای توسعه برنامه‌ها در سیستم‌عامل visionOS کافی است.

اخبار مرتبط: