به‌نقل از یک تحلیلگر چینی، اپل باید به‌سرعت روند عرضه عینک ویژن پرو را آغاز کند تا بتواند فروش عالی و بی‌سابقه داشته باشد؛ درغیراین‌صورت این کمپانی بزرگ فناوری باید منتظر شکستی بزرگ در کارنامه درخشانش باشد.

براساس اعلام رسمی اپل، پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو از تاریخ 19 ژانویه آغاز می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی با مراجعه به‌‌ وب‌سایت این کمپانی یک نسخه ازآن را خریداری کنند. یک تحلیلگر چینی حوزه محصولات اپل با انتشار مقاله‌ای اظهار کرد گجت پوشیدنی اپل به‌دلیل برچسب قیمتی 3499 دلاری کالایی لوکس محسوب می‌شود و تنها درصدی از جامعه و عاشقان اپل توانایی خرید آن را دارند؛ بنابراین، غول فناوری کوپرتینو باید بازاریابی و تبلیغات گسترده‌ای را درخصوص فروش آن در ایالات متحده آمریکا و سپس بازار جهانی داشته باشد.

تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو، در ادامه فرضیه‌ها و ادعاهایش ادامه داد عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو در سال 2024 با 500/000 واحد تولیدی روانه بازار می‌شود که با برخی پیش‌بینی‌های گذشته مطابقت دارد. همچنین، مینگ-چی کو می‌گوید به‌دلیل برچسب قیمتی 3499 دلاری باید روند فروش به‌سرعت آغاز شود تا کاربران بی‌شماری که علاقه‌ زیادی به خرید دستگاه دارند برای بهره‌مندی ازآن اقدام کنند؛ درحقیقت، تحلیلگر چینی براین‌باور است درصورت معطلی یا ضعف در بازاریابی احتمال شکست پروژه ویژن پرو وجود دارد که دور از ذهن نیست.

Vision Pro apple

علاوه‌براین، عرضه و فروش عینک هوشمند ویژن پرو به بازار زمان بیشتری نیاز دارد، چراکه زنجیره‌تامین و غول کوپرتینو نمی‌توانند با ظرفیتی‌که گوشی‌‌های آیفون یا سایر محصولات را تولید می‌کند از این محصول پشتیبانی کنند. مینگ-چی کو می‌گوید مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عینک واقعیت ترکیبی اپل بالاتر سطح استاندارد در دنیا فناوری محسوب می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد قیمت بالای آن باعث صرف‌نظر کردن طیف وسیعی از کاربران از خرید می‌شود. درحال‌حاضر، کانفیگ 256 گیگابایتی به‌تایید رسیده، اما مشخص نیست تنها نسخه خواهد بود یا از کانفیگ‌های بالاتری بهره‌مند می‌شود.

درنهایت یادآوری می‌کنیم، درتاریخ 21 ژانویه، تعدادی از کارمندان اپل‌استور به یک سمینار دعوت می‌شوند تا به‌صورت کامل قابلیت‌های عینک ویژن پرو را بی‌آموزند و برای کاربرانی که قصد خرید پیشرفته‌ترین محصول سال 2024 دارند کلاس‌های آموزشی بگذارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای خرید ویژن به‌صورت حضوری در نمایندگی‌های اپل‌استور با تعیین وقت قبلی حضوری پیدا کنید تا پس‌از آموزش‌های لازم دستگاه را به‌شما بفروشند. مینگ-چی کو در پایان صحبت‌هایش بیان کرد نسل دوم کمی ارزان‌قیمت‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط: