شرکت متا، مالک شبکه اجتماعی اینستاگرام، کانال پخش را به شکل عمومی در دسترس قرار داده است. در این مطلب، آموزش ساخت Broadcast Channel را ارائه کرده‌ایم.

پلتفرم اینستاگرام، آزمایش ویژگی کانال‌های پخش را در فوریه سال‌جاری آغاز کرد. با این ویژگی، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به‌روزرسانی‌های متنی، ویدیویی و تصویری را با دنبال‌کنندگان منتخب و مشترکان کانال‌های پخش خود به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است که تنها مالکان اکانت و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در کانال‌های پخش پیام ارسال کنند. دنبال‌کنندگان فقط می‌توانند به محتوا واکنش نشان دهند یا در نظرسنجی‌ها شرکت کنند.

کانال پخش اینستاگرام
آموزش ساخت Broadcast Channel

در یک پست وبلاگی که در تاریخ ۱۵ ژوئن منتشر شد، متا از عرضه قابلیت کانال‌های پخش در سراسر جهان خبر داد. هنگامی که یک تولیدکننده محتوا به مجوز ساخت کانال دسترسی پیدا کرد، می‌تواند در این پلتفرم برای دنبال‌کنندگان خود پیام یا دعوت‌نامه ارسال کند. فالوورها با پیوستن به کانال شخص مدنظر، هر زمان که به‌روزرسانی‌هایی از طرف سازنده وجود داشته باشد، اعلان‌هایی دریافت خواهند کرد. با این حال، همه کاربران اینستاگرام قادر به مشاهده محتوای آن کانال خواهند بود.

دنبال‌کنندگان می‌توانند در هر زمانی که می‌خواهند، از کانال خارج شوند یا اعلان‌ها را بی‌صدا کنند. اگر یک تولیدکننده محتوا در اینستاگرام هستید و می‌خواهید یک کانال پخش در دستگاه اندروید یا iOS خود ایجاد کنید، در اینجا آموزش ساخت Broadcast Channel آورده شده است:

مرحله 1: صفحه اینستاگرام خود را باز کرده و پیام‌رسان را در سمت راست و بالای فید انتخاب کنید.

مرحله 2: روی نماد ویرایش یا نوشتن پیام در بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 3: اکنون گزینه «ایجاد کانال پخش» را انتخاب کنید.

مراحل ساخت کانال پخش اینستاگرام
آموزش ساخت Broadcast Channel

مرحله 4: برای کانال پخش خود نامی مشخص کرده و مخاطبان مدنظر خود را انتخاب کنید.

مرحله 5: می‌توانید کانال را در پروفایل خود انتخاب کنید.

مرحله 6: در پایان روی گزینه ایجاد کانال پخش ضربه بزنید.

مراحل ساخت کانال پخش اینستاگرام
آموزش ساخت Broadcast Channel

برای پیوستن به کانال پخش، کاربران می‌توانند روی لینک دسترسی به اشتراک گذاشته شده توسط سازنده کلیک کنند یا روی پیوند پین شده در پروفایل اینستاگرام او ضربه بزنند. هنگامی که آن‌ها «پیوستن به کانال پخش» را انتخاب کردند، رسما به یکی از مشترکین آن محتواساز تبدیل می‌شوند و در سریع‌ترین زمان ممکن، از به‌روزرسانی‌های خبری او مطلع خواهند شد و اعلان‌های کانال پخش را دریافت می‌کنند.

دنبال‌کنندگان همچنین می‌توانند با واکنش به محتوا یا رای دادن، در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. با این حال، همانطور که گفته شد، آن‌ها قادر به ارسال هیچ پیامی نخواهند بود.

امیدواریم آموزش ساخت کانال پخش اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد. اگر تولیدکننده محتوا هستید، قطعا داشتن یک Broadcast Channel در اینستاگرام می‌تواند در آگاه‌سازی هرچه سریع‌تر مخاطبان‌تان کمک بزرگی کند.