رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نحوه شکایت از اپراتورها را در یکی از شبکه‌های اجتماعی شرح داده است.

امیر محمدزاده لاجوردی در شبکه اجتماعی ویراستی در پاسخ به یک کاربر که در مورد خلف وعده یکی از اپراتورها در ارائه نرم‌افزار مربوط به طرح‌های تشویقی و هدیه، گلایه کرده بود توضیح داد که وزارت‌خانه متبوع مسئول نظارت و رسیدگی بر امور ارتباطی اپراتورها را برعهده دارد و مردم هرگونه شکایتی را می‌توانند از طریق تماس با شماره 195 مطرح کنند. لاجوردی با اشاره به صدور پروانه برای شرکت‌های نام برده‌ شده از سمت این وزارت‌خانه گفته است که اگر کاربران از خدمات و سایر مسائل مربوط به این اپراتورها شکایتی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی یا سایر تنظیم‌گران بخشی این شرکت‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس توضیحات این مقام مسئول و به گزارش مهر، موضوع شکایت تنها در حوزه مربوط به پروانه این اپراتورها از طریق وزارت ارتباطات قابل پیگیری است و در غیر این‌صورت در حوزه کاری این وزارت‌خانه نخواهد بود.

اما درصورتی‌که قصد شکایت از یکی از شرکت‌های ارتباطی را دارید پس از تماس با 195 از شما خواسته می‌شود تا کلید 1 را فشار دهید و بعد شکایت خود را مطرح کنید. اگر از قبل هم شکایتی را مطرح کرده باشید می‌توانید با شماره‌گیری عدد 2 آن را پیگیری کنید. همچنین شکایت به شیوه آنلاین و از طریق آدرس اینترنتی www.195.cra.ir هم امکان‌پذیر خواهد بود.

شکابت از اپراتورها

توجه داشته باشید که اگر از خدمات و مسائلی مانند برخورد نامناسب کارمندان هر یک از اپراتورها ناراضی هستید می‌توانید از طریق راه‌های ارائه شده در زیر اقدام کنید:

شکایت از همراه اول

برای شکایت از مشکلات و مسایل مربوط به خدمات همراه اول می‌توانید از چند طریق اقدام کنید؛

  • شماره‌گیری 0912999 مربوط به تماس از طریق تلفن ثابت و 9990 مربوط به تماس از طریق موبایل
  • از طریق اپلیکیشن همراه اول
  • از طریق ایمیل به آدرس 9990@mci.ir
  • فکس به شماره 09129999900

شکایت از ایرانسل

برای شکایت نسبت به نحوه ارائه خدمات و محصولات مرتبط با شرکت ارتباطی ایرانسل لازم است که با شماره 09377000000 تماس برقرار کرده و شکایت خود را مطرح کنید.

شکایت از رایتل

در صورتی‌که از خدمات و سایر مسایل مربوط به اپراتور رایتل شکایتی داشته باشید می‌توانید از چند طریق زیر اقدام کنید:

  • شماره‌گیری 200 از طریق خطوط رایتل و همچنین شماره‌گیری 09202000000 از طریق سایر خطوط با مرکز تماس رایتل
  • مراجعه حضوری به دفاتر رایتل
  • شکایت از طریق اپلیکیشن رایتل من
  • شکایت از طریق سایت رایتل

اخبار مرتبط: مقایسه امکانات اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل