گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد یک قدم به‌عقب برگردد و از طراحی و چیدمان عمودی برای ماژول دوربین آیفون 16 پایه و آیفون 16 پلاس استفاده کند.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل برای معرفی نسل جدید پرچمدارانش زبان طراحی و مشخصات ظاهری را تغییر زیادی نمی‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد برای معرفی سری آیفون 16 قصد دارد تغییرات اساسی را اعمال کند که بخشی از آن‌ها می‌تواند مورد استقبال گسترده کاربران قرار بگیرد. همچنین، به‌تازگی عکسی از ماکت آیفون 16 در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که چیدمان عمودی ماژول دوربین را به‌نمایش می‌گذارد. درحقیقت، چنین طراحی یک قدم روبه‌عقب محسوب می‌شود، چراکه آخرین‌بار در سری آیفون 12 پایه مورد استفاده قرار گرفت و پس‌از‌آن اپل از طراحی مورب با زیبایی بیشتر برای تولید آیفون 13 بهره‌مند شد.

برای آگاهی بیشتر، باید خاطرنشان کنیم کمپانی اپل برای اولین‌بار از چیدمان عمودی ماژول دوربین در آیفون X استفاده کرد که بزرگ‌ترین جهش نسل را در آن زمان تجربه کرد و عرضه آن در بازار جهانی با موفقیت‌های بسیار زیادی همراه بود. بااین‌همه، با معرفی آیفون 13 طراحی یادشده دست‌خوش تغییر شد و اپل از چیدمان مورب استفاده کرد که امتیازهای بیشتری را دربخش طراحی برای غول کوپرتینو به‌ارمغان آورد؛ درهمین‌راستا، هنوز دلایل سازنده آمریکایی برای بازگشت به طراحی قدیمی برای هیچ‌یک از کارشناسان و منتقدان روشن نیست؛ حتی یک افشاگر چینی با انتشار نمونه‌های مفهومی مدعی شد ماژول دوربین آیفون 16 پرو‌ و آیفون 16 پرو‌ مکس مشابه چیدمان گلکسی S24 اولترا خواهد شد که به‌نظر دور از ذهن خواهد بود.

افشاگر معروف چینی، Majin Bu، با انتشار عکس مالت آیفون 16 در شبکه اجتماعی X گفت چیدمان دوربین این گوشی هوشمند به‌صورت عمودی طراحی می‌شود. طیف گسترده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند X و Reddit مشغول گمانه‌زنی هستند و براین‌باور هستند اپل با ارائه چنین طراحی برای پنل پشت باعث نا‌امیدی علاقه‌مندان و عاشقان گوشی‌های آیفون خواهد شد؛ که این‌موضوع می‌تواند باعث به‌روزرسانی نکردن کاربران از آیفون‌های قدیمی‌تر به نسل جدید شود. بنابراین، مهندسان و طراحان اپل باید زمان بیشتری را برای ارائه تغییرات در زبان طراحی بگذارند، چراکه کوچک‌ترین تغییر ظاهری با کاهش فروش همراه می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید، ظاهر دستگاه‌ها اولین فاکتور مهم در فروش است که با انتخاب کاربران در رابطه مستقیم قرار دارد.

ازسوی‌دیگر، برخی منابع اطلاعاتی می‌گویند اپل روی توسعه سری آیفون 16 با همان ماژول و طراحی دوربین کار می‌کند و قصدی برای تغییر ندارد. همچنین، مدل‌های فعلی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قادر به‌ضبط ویدئویی سه‌بعدی (Spatial Video) هستند، اما برای بهره‌مندی از چنین قابلیتی کاربران باید از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل برای توسعه و بهبود کیفیت فیلم‌برداری و همگام‌سازی با گجت پوشیدنی نسل جدید چیدمان دوربین را دست‌خوش تغییرات می‌کند.

اخبار مرتبط: