گزارش‌ها نشان می‌دهد شبکه اجتماعی ویدئومحور یوتیوب قصد دارد برای مشترکان پریمیوم قابلیتی را تحت‌عنوان Playables معرفی کند که به‌وسیله‌ آن می‌توانند از بازی‌های آنلاین با سبک‌های مختلف لذت ببرند.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی گوگل قصد دارد برای ترغیب کردن کاربران برای خرید سرویس یوتیوب پریمیوم قصد دارد ویژگی‌ جدید را به‌نام Playables را معرفی کند که به‌عنوان بخشی مستقل در برنامه یوتیوب دراختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ همچنین، باید خاطرنشان کنیم این قابلیت روی اکانت کاربران در اپلیکیشن موبایل و نسخه تحت‌وب کامپیوترها قابل استفاده خواهد بود، بنابراین هیچ‌گونه نیازی به دانلود بازی‌های ویدئویی نیست؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

پس‌از معرفی و عرضه Playables، کاربران اشتراک پریمیوم از دو تب جدید برخوردار خواهد شد که با عنوان Home یا Browse برای آن‌ها به‌نمایش در‌می‌آید. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، تب Home دارای بازی‌های خواهد بود که بسیار محبوب کاربران هستند یا اخیرا توسط کاربر استفاده شده است؛ ازسوی‌دیگر، تب Browse طیف وسیعی از بازی‌های ویدئویی را برای کاربران به‌نمایش می‌گذارد که تعداد آن‌ها اکنون به ۳۷ عدد می‌رسد. قابلیت موردبحث تنها برای کاربران پریمیوم در ایالات متحده آمریکا عرضه شده و احتمالا طی روزها یا هفته‌های آینده به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، نکته بسیار قابل‌توجه قابلیت Playables آن است که همه بازی‌ها مستقیما در برنامه یا وب‌سایت YouTube قابل‌اجرا هستند و نیازی برای دانلود آن‌ها برای کاربران وجود ندارد؛ برهمین‌اساس، آن‌ها می‌توان بدون هیچ مشکلی درهر زمان یا مکانی به بازی کردن مشغول شوند. یک منبع در شبکه اجتماعی Reddit اظهار کرد دسترسی به Playables طی ماه‌های آینده برای همه کاربران پریمیوم تکمیل می‌شود و باید تا آن زمان صبور باشیم.

YouTube Playables را برای کاربران ممتاز راه اندازی کرد

علاوه‌براین، باید اشاره‌ای به‌عناوین بسیار مهم و محبوب بازی‌های آنلاین در Playables داشته باشیم که مهم‌ترین آن‌ها شامل Angry Birds و Daily Solitaire یا Brain Out می‌شود. این بازی‌های آنلاین به‌نسبت پرطرفدار هستند، اما یوتیوب برای پیدا کردن طرفدار بیشتر و متقاعد کردن کاربران برای خرید اشتراک پریمیوم باید عناوین بیشتری را با سبک جذاب‌تر معرفی کند تا افراد ترغیب به‌خرید شوند، چراکه بازی‌های ابتدایی مانند Angry Birds نمی‌تواند باعث شود یک کاربر یوتیوب برای اشتراک ماهانه یا سالیانه هزینه کند.

ازسوی‌دیگر باید خاطرنشان کنیم یوتیوب اولین سرویس استریم نیست که بازی‌های آرکید را به مشترکان پریمیوم ارائه می‌دهد؛ برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ میلادی، نتفلیکس سبک بازی‌های آرکید را برای کاربران معرفی کرد که به‌دلیل جذابیت بسیار پایین نتوانست توجه کاربران جلب کند، اما باید دید طی ماه‌های آینده دید یوتیوب می‌تواند با سرویس Playables مورد توجه کاربران قرار بگیرد یا آن‌که به سرنوشت نتفلیکس دچار می‌شود.

اخبار نشان می‌دهد کمپانی گوگل قصد دارد تا ۲۸ مارس سال ۲۰۲۴ میلادی به ارائه به‌روزرسانی برای Playables ادامه دهد؛ پس‌ازآن، شرکت عملکرد سرویس موردبحث را مورد بررسی قرار خواهد داد تا برای آینده آن تصمیم‌گیری کند؛ بدین‌معناکه اگر محبوبیت این سرویس بازی‌‌‌های آرکید پایدار باشد می‌‌تواند آن را به‌عنوان یک سرویس دائمی در پلتفرم یوتیوب عرضه کند. درغیراین‌صورت احتمال کنسل شدن همیگشی وجود دارد.

اخبار مرتبط:

AMA