به‌نقل از یک کاربر توییتر X، کمپانی اپل لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو با تراشه سیلیکونی M3 را با نسخه سیستم‌عامل macOS Ventura 13.5 عرضه کرده که نشان می‌دهد تولید این دستگاه‌ها ماه‌ها قبل انجام شده است.

اواخر ماه گذشته میلادی، کمپانی اپل با برگزاری رویدادی تحت‌عنوان Scary Fast از خانواده تراشه M3 به‌همراه آی‌مک ۲۴ اینچی و سری مک‌بوک پرو با قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده شگفت‌انگیز رونمایی کرد. باوجوداین، شواهد نشان می‌دهد این غول فناوری آمریکایی از ماه‌ها قبل توسعه محصولاتش را پایان داده و تعداد زیادی از آن‌ها را تولید و انبار کرده است. در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر و شواهد ارائه شده ازسوی یک کاربری توییتری می‌پردازیم.

macOS Ventura 13.5

پیش‌از عرضه پردازنده‌های سیلیکونی سری M3، گزارش‌های مالی اپل در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۳ نشان می‌داد کاربران به‌دلیل محدودیت‌های پردازشی و گرافیکی سری M2 هیچ‌گونه علاقه‌ای به خرید لپ‌تاپ‌های مک‌ بوک پرو با این تراشه‌ها ندارند. برهمین‌اساس، افشاگران و تحلیلگران حوزه فناوری و محصولات اپل مانند مارک گورمن و مینگ‌-چی کو اشاره کردند غول ساکن کوپرتینو برای جبران ضررهای مالی و ترغیب کاربران برای خرید نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو از خانواده تراشه‌های M3 با قابلیت‌های پردازشی بهبودیافته رونمایی می‌کند.

براساس آخرین اسناد و شواهد، به‌نظر می‌رسد اپل به‌دنبال اولین فرصت برای رونمایی و عرضه لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو با تراشه سری M3 بوده است. درهمین‌راستا، دو کاربر توییتری متوجه شدند که دو نسخه جدید Rossetta را برای macOS Ventura 13.5 منتشر کرده است؛ باید به‌یاد داشته باشیم که نسخه macOS 13.5 اوایل تابستان سال‌جاری دردسترس قرار گرفت. اکنون مهم‌ترین بخشی که باید توجه داشته باشیم آن است که یکی از کاربران ادعا می‌کند سیستم‌عامل اجازه به‌روزرسانی به macOS Sonoma را نمی‌دهد.

سیستم‌عامل macOS Ventura 13.5

پس‌ازتایید این موضوع توسط وب‌سایت خبری MacRumors، به‌نظر می‌رسد برخی از لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو M3 با سیستم‌عامل macOS Ventura 13.5 منتشر شدند؛ درحقیقت، این دستگاه‌ها از اوایل تابستان سال‌جاری تولید و در انبارهای کمپانی اپل قرار گرفتند تا در زمان مقرر وارد بازار جهانی شوند. باتوجه‌به اینکه در آن زمان توسعه macOS Sonoma پایان نیافته‌ بود، سازنده‌ آمریکایی از آخرین نسخه نرم‌افزاری یعنی macOS Ventura 13.5 استفاده کرد تا بتوانند مراحل تولید را به‌پایان برساند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل برای افزایش درآمد در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی از سیاست‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بتواند درمقایسه‌با سال گذشته میزان رشد اقتصادی را بهبود بخشد. طبق آمار، فروش سری آیفون از ۴۲.۶ میلیارد دلار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ به ۴۳.۸ میلیارد دلار در سه‌ماهه ‌آخر سال ۲۰۲۳ میلادی رسیده که یک رشد قابل‌قبول را نشان می‌دهد. اکنون میزان فروش محصولات مک و آیپد به‌شدت کاهش یافته و سازنده آمریکایی برای جبران ضررهای مالی و متقاعد کردن کاربران از نسل جدیدی با قابلیت‌های بیشتر رونمایی کرد.

اخبار مرتبط: