بر اساس تصاویر منتشر شده، مشخصات کلیدی شیائومی ۱۴ پرو به بیرون درز کرد. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و سیستم عامل HyperOS عرضه خواهد شد.

سری ۱۴ جدیدترین پرچمدار شرکت شیائومی محسوب می‌شود که در سه مدل پایه، پرو و اولترا عرضه می‌شود و هر کدام بازه قیمتی خاص خود را دارند. بر اساس تصاویر منتشر شده در وب‌سایت محلی ویبو، مشخصات کلیدی شیائومی ۱۴ پرو فاش شد. این تصاویر نشان می‌دهد که گوشی با شماره مدل 23116PN5BC، متعلق به شیائومی 14 پرو است.

آخرین اخبار حاکی از آن است که سری ۱۴ شیائومی قرار است دوم آبان ماه به همراه سیستم عامل جدید این شرکت، HyperOS، به بازار چین عرضه شود. اما مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر تخت ۶.۶ اینچی امولد با ابعاد ۸۷ در ۷۵.۳ در ۱۶۱.۶ میلی‌متری بهره می‌برد و نسبت به نسل قبلی خود سنگین‌تر است. از نظر ظرفیت باتری شایعه شده که مدل پایه این دستگاه دارای باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. در این صورت این گوشی از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که شیائومی ۱۴ پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی و سیمی ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد قابلیت‌هایی نظیر سنسور دوربین یک اینچی یا ۵۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش LTPO و محافظ نمایشگر گوریلاگلس VICTUS تنها در سری پرو این گوشی وجود دارد و مدل استاندارد فاقد این ویژگی‌ها خواهد بود.

شیائومی ۱۴ پرو

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت این گوشی منتشر نشده است اما با مقایسه قیمت‌ نسخه‌های قبلی و نیز سایر رقبا، تا حدودی قیمت سری ۱۴ شیائومی را می‌توان پیش‌بینی کرد. در حال حاضر گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرو به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۹۹ و ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شده‌اند.

پیکسل ۸ و ۸ پرو نیز با قیمت‌های ۶۹۹ و ۹۹۹ دلار وارد بازار شدند. با این وجود باید دید این پرچمدار شیائومی با چه قیمتی عرضه خواهد شد. البته سری اولترای این گوشی قیمتی بالاتر نسبت به مدل پایه و پرو خواهد داشت. شیائومی ۱۳ در حال حاضر با قیمت‌ ۴۰۰ یورو در دسترس است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی با قیمتی بالاتر عرضه شود.

همچنین تاکنون مشخصات زیادی از شیائومی ۱۴ پرو منتشر شده است. بر این اساس، پرچمدار چینی با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به بازار عرضه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که سری جدید دستگاه‌های شیائومی قرار است از آخرین نسل تراشه اسنپدراگون برخوردار شوند که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. تراشه یاد شده نیز دوم آبان ماه معرفی می‌شود.

طبق اطلاعات، این دستگاه دارای گواهینامه IP68 است و در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. شیائومی ۱۴ پرو از استاندارد Dolby Vision.Atmos برای بهبود کیفیت پخش صدا برخوردار است. همچنین از قابلیت پخش صدای Hi-Res و Hi-Res Wireless Audio پشتیبانی می‌کند.

یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۴ پرو دوربین آن است. در پنل پشتی این پرچمدار از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که به احتمال زیاد دوربین اصلی از سنسور یک اینچی سری IMX989 سونی بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد شیائومی این‌بار از لنزهای لایکا Summilux استفاده خواهد کرد که کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد. شیائومی ۱۴ پرو با سیستم عامل HyperOS، مبتنی بر اندروید، روانه بازار خواهد شد.

با وجود این‌که زمان زیادی تا عرضه شیائومی ۱۴ پرو باقی نمانده و این دستگاه اوایل آبان ماه معرفی می‌شود، هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت شیائومی ۱۴ پرو منتشر نشده است. باید دید شیائومی بار دیگر در عرضه گوشی‌های پرچمدار با قیمت اقتصادی موفق خواهد بود یا خیر؟

خبر مرتبط: مشخصات نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو فاش شد