تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد آی مک ۲۴ اینچی نسل جدید تا اواخر ماه‌جاری میلادی معرفی می‌شود، اما تنها ارتقا سخت‌افزاری آن تراشه سیلیکونی M2 خواهد بود.

پس‌از انتشار امواج خبری، هفته گذشته مشخص شد که کمپانی اپل برنامه‌‌ای برای معرفی نسل جدید آیپد‌های مقرون‌به‌صرفه با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته ندارد و احتمالا عرضه این محصولات به سال‌ آینده موکول شده است. باوجوداین، یک گزارش جدید نشان می‌دهد غول کوپرتینو قصد دارد مجموعه‌ای از مک‌های جدید را رونمایی کند، اما هیچ‌یک از آن‌ها با تراشه پرچمدار و فوق‌پیشرفته M3 عرضه نمی‌شوند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

تراشه سیلیکونی پرچمدار M3 برپایه معماری ۳ نانومتری نسل دوم با فناوری N3E تولید خواهد شد که قابلیت‌های پردازشی و رایانشی منحصر‌به‌فردی را محصولات اپل مانند آیپدها و مک‌ها خواهد داد، اما به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل برای توسعه آن به‌زمان بیشتری نیاز دارد؛ برهمین‌اساس، معرفی این پردازنده قدرت‌مند تا سال ۲۰۲۴ میلادی به‌تعویق افتاد تا تیم ‌سخت‌افزاری زمان بیشتری داشته باشند. اگر به دنبال مک‌های نسل جدید با تراشه M3 هستید با حداقل یک سال دیگر صبور باشید؛ در غیراین‌صورت، تا هفته آینده خبرهای خوبی به شما می‌رسد.

آی‌مک 24 اینچی نسل جدید

تحلیلگر معروف حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، با انتشار مقاله‌ای در خبرنامه هفتگی Power On اظهار کرد آی مک نسل ۲۴ اینچی نسل جدید تا پایان ماه‌جاری معرفی می شود. نسل فعلی این دستگاه در سال ۲۰۲۱ میلادی با تراشه M1 عرضه شد که با اسقبال گرم هواداران مواجه شد و به‌دلیل نوآوری در پردازنده اختصاصی بازتاب گسترده‌ای نیز در خبرگزاری‌های حوزه رسانه داشت. گورمن می‌گوید این آی مک ۲۴ اینچی تنها دستگاهی محسوب می‌شود که در تاریخ ۳۰ یا ۳۱ اکتبر معرفی می‌شود و اطلاعاتی درباره مک‌های دیگر دردست نیست.

باتوجه‌به به نسخه فعلی، انتظار می‌رود آی مک ۲۴ اینچی نسل جدید با تراشه سیلیکونی M2 معرفی شود تا حداقل بخش سخت‌‌افزاری به آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری اپل مجهز شود. ازسوی‌دیگر، احتمالا صفحه‌نمایش و رزولوشن آن یکسان باقی می‌ماند، زیرا برچسب قیمتی باید ثابت باقی بماند تا کاربران بیشتری ترغیب به خرید این دستگاه شوند. همچنین، ازآنجایی که اپل قصد دارد بخش سخت‌افزاری بهبود بخشد، دیگر نیازی به تغییرات در زبان طراحی نیست و احتمالا ازنظر ظاهری هیچ‌ تفاوتی بین نسل اول و دوم وجود نداشته باشد.

گروهی از کاربران براین‌باورند تفاوتی بین آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M1 و M2 وجود ندارد، اما باید اشاره کنیم که گزارش‌ها می‌گوید مدل جدید از وای‌فای نسل 6، پورت تاندربولت ۴ و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. همچنین برخی شایعات نشان می‌دهد کاربران می‌تواند از آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M2 Pro نیز برخوردار شوند تا قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی در دستگاه‌ آن‌ها افزایش یابد. بااین‌حال، برای دیدن یک جهش فوق‌العاده و مافوق‌تصور باید منتظر مک‌ها با تراشه M3 باشیم که در سال‌ ۲۰۲۴ وارد بازار خواهند شد.

اخبار مرتبط: