براساس آخرین اخبار، شرکت ویوو تصمیم گرفته فناوری شارژ ۲۰۰ واتی را کنار بگذارد تا از باتری‌های بزرگ‌تر و شارژ ۱۲۰ واتی در گوشی‌های ویوو و IQOO بهره ببرد.

شرکت IQOO به‌عنوان زیرمجموعه ویوو گوشی IQOO 10 Pro را سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این گوشی اولین دستگاهی بود که با عرضه جهانی از شارژ سریع ۲۰۰ واتی پشتیبانی می‌کرد. جانشین آن یعنی IQOO 11 Pro هم با پشتیبانی از شارژ ۲۰۰ واتی راهی بازار شد، اما شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد IQOO 12 Pro از شارژ ۲۰۰ واتی پشتیبانی نخواهد کرد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که شایعات قبلی را تایید می‌کند و نشان می‌دهد IQOO 12 Pro از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

براساس گزارش Digital Chat Station، شرکت ویوو به‌عنوان شرکت مادر IQOO تصمیم گرفته تا عرضه شارژ ۲۰۰ واتی را در تمامی محصولاتش متوقف کند و به‌جای آن از شارژهای ۱۲۰ و ۱۰۰ واتی کنار باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در محصولاتش استفاده کند. همچنین از باتری‌های فشرده مخصوص هم بهره خواهد برد.

البته شایعات اخیر جزییات IQOO 12 و IQOO 12 Pro را مشخص کرده بودند، براین اساس نسخه پایه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۱۲۰ واتی و نسخه پرو از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بهره می‌برد. همچنین هر ۲ نسخه از نمایشگر امولد ۱۴۴ هرتزی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ۲ دوربین ۵۰ و ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

علاوه‌بر آن تصاویری از نسخه پایه یعنی iQOO 12 منتشر شده که طراحی این دستگاه را نشان می‌دهد. در این تصویر، پنل پشتی دستگاه به‌نمایش درآمده است. در این پنل سفید رنگ، ماژول دوربین برجسته با شکلی بین مربع و دایره خودنمایی می‌کند. این ماژول متمایل به گوشه و بالای دستگاه جا گرفته و فلش LED خارج و کنار آن قرار دارد. همچنین دکمه‌های پاور/قفل و صدای دستگاه در لبه سمت راستی دیده می‌شوند. البته پیش از این مشخص شده بود که علاوه‌بر رنگ سفید، این دستگاه در رنگ‌های مشکی و قرمز (با چرم مصنوعی) هم عرضه می‌شود.

سری ۱۲ iQOO حدود ۲ هفته دیگر یعنی ۱۶ آبان ماه راهی بازار چین می‌شود و سپس در هند و بقیه نقاط جهان عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: