افشاگر چینی معماری و سرعت هسته‌های تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ را منتشر کرد که نشان می‌دهد با وجود هسته‌های ضعیف‌تر، عملکرد کلی بهتری دارد.

شرکت مدیاتک هرساله یک تراشه جدید مخصوص گوشی‌های پرچمدار تولید می‌کند و تراشه بعدی این شرکت یعنی دایمنسیتی ۹۳۰۰ به‌زودی معرفی می‌شود. این تراشه قرار است جانشین دایمنسیتی ۹۲۰۰ شود که پیش از این در گوشی‌هایی مانند اوپو فایند N3 فلیپ و سری X90 ویوو به‌کار رفته بود. با اینکه هنوز شرکت تایوانی مدیاتک مشخصات تراشه جدید را منتشر نکرده، امروز اطلاعات جدیدی از این تراشه منتشر شده که حاکی از عملکرد بهتر این تراشه نسبت به بهترین تراشه گوشی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

پیش از این شایعه شده بود که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ از ۴ هسته Cortex-X4 و ۴ هسته Cortex-A720 بهره می‌برد. اکنون براساس گزارش افشاگر نام‌آشنا، Digital Chat Station این تراشه از معماری ۱ + ۳ + ۴ بهره می‌برد و ۱۰ درصد سرعت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. او همچنین در ادامه مدعی شده در این تراشه هسته اصلی ۳.۲۵ گیگاهرتزی، ۳ هسته پرقدرت ۲.۸۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی قرار دارد.

مشخصات تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9300 فاش شد

گفته می‌شود تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ قرار است با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رقابت کند. تراشه‌ شرکت کوالکام از هسته اصلی ۳.۱۹ گیگاهرتزی، ۵ هسته ۲.۹۶ گیگاهرتزی و ۲ هسته ۲.۲۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد که هسته‌های قدرتمندتری نسبت به تراشه دایمنسیتی هستند. با این وجود عملکرد کلی تراشه مدیاتک ۱۰ درصد سریع‌تر از تراشه کوالکام است.

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ قرار است در سری X100 ویوو مورد استفاده قرار بگیرد، اما مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی از این تراشه بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید ممکن است با وجود هسته‌های ضعیف‌تر عملکرد کلی این تراشه از رقیب خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهتر باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: