یک گزارش جدید نشان می‌دهد اپل قصد دارد برای تولید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه مودم کوالکام اسنپدراگون X75 استفاده کند تا بتواند فناوری ارتباطی 5G را به‌همراه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این گوشی‌های هوشمند افزایش دهد.

همان‌طورکه می‌دانید، سری آیفون ۱۵ از تراشه مودم کوالکام اسنپدراگون X70 بهره می‌برد که باعث افزایش سرعت فناوری ارتباطی 5G و اتصال پایدارتر می‌شود. درمقام مقایسه، این مودم یک نسخه بهبودیافته از مودم نسل گذشته X65 به‌شمار می‌رود که قابلیت‌های کم اما کاربردی را ارائه می‌کند. باوجوداین، آخرین گزارش نشان می‌دهد آیفون ۱۶ پرو از تراشه کوالکام اسنپدراگون X75 بهره‌مند می‌شود که می‌تواند به‌راحتی اتصال فوق‌العاده پایدارتر 5G را به‌همراه قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به ارمغان بیاورد.

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با تراشه اسنپدراگون X75

تحلیلگر معروف و سرشناس حوزه فناوری، جوزف پو، با انتشار یک مقاله تحقیقاتی اعلام کرد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه مودم کوالکام اسنپدراگون X75 استفاده خواهند کرد تا بتوانند ویژگی‌های مهمی را برای پرچمداران اپل ارائه کنند. گزارش موردبحث نشان می‌دهد این شرکت درحال برنامه‌ریزی ایجاد وجه تمایز بین مدل‌های استاندارد و پرو است؛ بنابراین، احتمالا آیفون ۱۶ پایه و پلاس از تراشه فعلی برخوردار خواهند شد.

باتوجه‌به پیشینه اپل، متوجه می‌شویم این غول فناوری آمریکایی به‌ندرت از یک سخت‌افزار یکسان برای کل سری آیفون‌ها استفاده می‌کند و همواره علاقه دارند وجه تمایزی را بین مدل‌های استاندارد و پرو قائل شود تا میزان روش نسخه‌های پیشرفته دوچندان شوند. برای آگاهی بیشتر درباره تراشه مودم اسنپدراگون X75 باید گفت به اپراتورهای 5G کمک می‌کند تا سرعت دانلود و آپلود بهتری داشته باشد؛ این مودم اوایل سال‌جاری میلادی معرفی شد و ارتقای بزرگی درمقایسه‌با X70 به‌شمار می‌رود.

تراشه مودم اسنپدراگون X75 به آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس قدرت می‌دهد

در بخش سخت‌افزاری این تراشه باید گفت یک فرستنده و گیرنده mmWave با فناوری 5G زیر ۶ گیگاهرتز وجود دارد که ۲۵ درصد کوچک‌تر شده و فضای بیشتری را در مادربرد به سازندگان می‌دهد تا بتوانند سخت‌افزارهای بیشتری را درون گوشی‌های هوشمندشان قرار دهند. به‌نقل از وب‌سایت خبری The Verge، تراشه مودم X75 حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد که برای سازندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ همچنین امکان انتقال داده، هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری ماشینی در این پردازنده نسبتا کوچک فراهم می‌شود.

علاوه‌براین، تازه‌ترین شایعات نشان می‌دهد مدل‌های پرو آیفون ۱۶ از تراشه A18 Pro استفاده می‌کند که قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؛ همچنین آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 18 به‌همراه تراشه مودم X75 می‌تواند به نسخه‌های پرو آیفون ۱۶ کمک کند به بهترین محصول سال ۲۰۲۴ تبدیل شوند. بااین‌حال، باید به‌یاد داشته باشیم هنوز راه زیادی تا معرفی سری آیفون ۱۶ داریم و قطعا درمیانه‌راه افشاگری‌ها و گزارش‌های بیشتری درباره این سری خواهیم شنید. ازسوی‌دیگر، نباید فراموش کنیم غول ساکن کوپرتینو همیشه سورپرایزهای ویژه‌ای برای کاربران دارد.

اخبار مرتبط: