به‌نقل از یک کاربر در شبکه اجتماعی ردیت، آیفون ۱۵ پرو به‌جای شارژ شدن به‌هنگام اتصال به پاور بانک به این دستگاه شارژ می‌دهد.

همان‌طورکه می‌دانید، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ درمقایسه‌با نسل‌های گذشته از قابلیت‌ها و ویژه‌های بسیار گسترده‌تری برخوردار هستند؛ به‌عنوان مثال، تغییر پورت لایتنینگ به USB-C یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سری آیفون ۱۵ پرو به‌شمار می‌رود که اجازه دسترسی اتصال این گوشی‌های پرچمدار را با سایر دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌سازد. پورت جدید می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به کاربران بدهد، اما به‌نظر می‌رسد مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد که تعدادی از کاربران درباره آن در شبکه‌های اجتماعی توییتر X و ردیت نکاتی را ذکر کردند.

براساس مشاهدات و بررسی‌های یک کاربر در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی ردیت، آیفون ۱۵ پرو هنگام اتصال به پاور بانک به‌درستی عمل نمی‌کند و به‌جای شارژ شدن، این دستگاه را شارژ می‌کند. پس از پخش شدن این خبر، کمپانی Anker اعلام کرد این کاربر می‌بایست آیفون را به‌جای استفاده درگاه USB-C در پاور بانک، آن را به درگاه USB-A متصل می‌کرد تا عملیات به‌درستی انجام شود. درحال‌حاضر، اطلاعاتی بیشتری در دست نیست و هیچ‌یک از خبرگزاری‌های حوزه فناوری اشاره به برطرف شدن این مشکل نکردند.

شارژ شدن پاور بانک با اتصال به آیفون ۱۵ پرو

برای یادآوری باید بگوییم، سری آیفون ۱۵ پرو با قابلیت شارژ سیمی معکوس عرضه شدند؛ برهمین‌اساس، کاربران می‌توانند سایر گوشی‌های هوشمند را با اتصال به آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس به‌راحتی شارژ کنند. اما نکته جالب آن‌جاست که حتی پاور بانک نیز با اتصال به این پرچمداران ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی اپل شارژ می‌شود. ازسوی‌دیگر، اگر دو آیفون ۱۵ پرو را به یک‌دیگر متصل کنید، آن دستگاهی که ظرفیت باتری بیشتر دارد شروع به شارژدهی می‌کند.

علاوه‌براین، گزارش‌های جدیدی مبنی‌بر شارژ آیفون ۱۵ پرو و آیپد پرو به‌گوش می‌رسد. کارشناسان براین‌باورند این موضوع یک نقص نرم‌افزاری محسوب می‌شود که غول کوپرتینویی باید با ارائه آپدیت‌های بعدی آن را برطرف سازد. کمپانی اپل این قابلیت را برای دستگاه‌های کوچک‌تر مانند ایرپاد، اپل واچ و آیفون‌ها طراحی و ارائه کرده است. هنگام اتصال با آیپد‌ها یا مک‌بوک‌ها، آیفون‌ها تنها باید شارژ شوند، چراکه صفحه‌نمایش و باتری دستگاه‌های نام‌برده بسیار بزرگ‌تر هستند، اما به‌نظر می‌رسد اینجا نتیجه معکوس مشاهده می‌شود و آیفون ۱۵ پرو به‌عنوان پاور بانک عمل می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو به‌دلیل بهره‌مندی از تراشه پرچمدار و قدرت‌مند A17 Pro می‌تواند پردازش‌ها و رایانش‌های فوق‌العاده سنگینی را انجام دهد؛ برای مثال، اجرای بهترین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۳ میلادی مانند Resident Evil 4 Remake و Resident Evil VIII Village در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس امکان‌پذیر است. ازسوی‌دیگر، سیستم‌عامل iOS 17 در مراحل اولیه قرار دارد و باگ‌های زیادی دارد که طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده با آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد این مشکلات و قدرت تراشه A17 Pro دست‌‌به‌دست‌ هم داده باعث بروز برخی مشکلات این‌چنینی شده است.

اخبار مرتبط: