مدیر خلاقیت و نوآوری استودیو رمدی، اعلام کرد به‌زودی نسخه ریمیک مکس پین ۱ و مکس پین ۲ تحت‌عنوان سقوط مکس پین ساخته می‌شوند.

اگر یکی از گیمرهای حرفه‌ای و قدیمی بدون شک بازی نوستالژیک و خاطره‌انگیز مکس پین ۱ را به‌یاد می‌آورید که در سال ۲۰۰۱ برای پلیرها روی پلتفرم PC منتشر شد. براساس آمار، استقبال و نقد‌های مثبت به‌بازی به‌شکل عجیبی زیاد بود که استودیو Remedy و Rockstar Games را برای تولید نسخه دوم متقاعد کرد. پس از انتشار مکس پین ۲، پلیرها حدود ۹ سال منتظر معرفی مکس پین ۳ ماندند که نقدهای مثبتی به آن شد، اما استودیو رمدی به‌دلیل مشکلاتش با Rockstar Games از پروژه مکس پین به‌طورکلی کناره‌گیری کرد.

بازسازی گرافیکی مکس پین

شایعات تایید می‌کنند استودیو Remedy برنامه‌های گسترده برای تولید بازی مکس پین ۴ داشت که به‌دلیل مشکلات با راک‌استار گیمز تحقق نیافت؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد مدیران استودیو ردمی قصد داشتند مکس پین ۳ را تحت‌عنوان «Heat of Max Payne» برای کاربران در پلتفرم‌های مختلف عرضه کنند. اکنون برنامه‌ها و آرزوهای رمدی بربادرفته است، اما سام لیک، مدیر خلاقیت و نوآوری این استودیو طی مصاحبه‌ای با Video Games Chronicle بیان می‌کند: «مکس پین ۱ و مکس پین ۲ بازی‌های قدیمی هستند، اما ما قصد داریم آن‌ها را مطابق استاندارهای مدرن گرافیکی به یک نسخه تبدیل کنیم». وی در ادامه می‌گوید این پروژه فوق‌العاده بزرگ و زمان‌بر است که نشان از تعهد ما به گیمرهای قدیمی خواهد بود.

مدیرعامل رمدی هیچ‌گونه اطلاعاتی از این پروژه مانند تاریخ انتشار دراختیار ما نمی‌گذارد، اما تایید می‌کند نسخه ریمیک مکس پین ۱ و مکس پین ۲ برای کنسول‌های نسل نهم Xbox Series S/X، پلی استیشن ۵ و کامپیوترها عرضه خواهد شد. به‌نظر برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر X، نسخه ریمیک تا سال ۲۰۲۶ میلادی با ویژگی‌های دیداری و شنیداری به‌همراه مراحل گسترده‌تر و احتمالا نقشه‌های جهان باز از راه می‌رسد؛ نقشه‌های جهان باز به‌عنوان یک ترند در نسل جدید بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود، بنابراین دور ذهن نیست اگر تصور کنیم بازی Fall of Max Payne به‌صورت جهان باز ساخته شود.

ریمیک مکس پین ۲

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم استودیو Remedy سازنده اصلی و خالق بازی Max Payne به‌شمار می‌رود، اما تمام حقوق مالکیتی این بازی را درسال ۲۰۰۲ به کمپانی Take-Two Interactive فروخت. پس از آن، مالک جدید هر دو نسخه قدیمی را در سال ۲۰۰۸ در پلتفرم استیم منتشر کرد تا بتواند به‌سود بیشتری برسد. براساس گزارشی از Delisted Games، مکس پین ۱ و مکس پین ۲ به‌دلایلی نامعلومی از استیم خارج شدند و استودیو راک‌استار و کمپانی Take-Two Interactive پاسخی برای آن ارائه نکردند.

در سال ۲۰۱۹، هر دو بازی از Xbox 360 حذف شدند، اما در سال ۲۰۲۱ دوباره به فهرست اضافه شدند. امروز، در سال ۲۰۲۳، مکس پین ۱ و مکس پین ۲ در برنامه Xbox Store و تنها نسخه اول بازی در PlayStation Store وجود دارند. از عمده دلایل حضور هر دو بازی می‌توان به محبوبیت بالای آن اشاره کرد که پس از گذشت بیست سال هنوز افرادی در دنیای گیمینگ هستند که تمایل زیادی به نسخه‌های نوستالژیک و خاطره‌انگیر Max Payne دارند.

گیم پلی ریمیک مکس پین ۱

کمپانی Rockstar Games برای تولید نسخه سوم مکس پین از استودیو Remedy Entertainments به‌عنوان مشاور در تمام مراحل تولید کمک گرفت. براساس اطلاعات و مستندات، داستان بازی توسط بنیان‌گذار راک‌استار، دن هوسر، نوشته شد و استیو مارتین آن را کارگردانی کرد. درانتها این بازی در سال ۲۰۲۱ برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شد و دو نسخه ابتدایی وارد دنیای موبایل گیمینگ شدند.

درحال‌حاضر، گیمرها بیشتر از یک دهه انتظار انتشار نسخه‌ای جدید از بازی Max Payne را دارند، اما معلوم نیست چه‌زمانی گیمرهای قدیمی و حرفه‌ای می‌توانند نسخه ریمیک را بازی کرده و خاطرات‌شان را زنده کنند. تنها چیزی که می‌دانیم آن است که رمدی و راکستار برای تولید نسخه‌های ریمیک باهم همکاری خواهند کرد. حتی در بخش استخدامی استودیو ردمی مشاهده می‌شود که گروه بزرگی برای این پروژه عظیم استخدام خواهند شد.

اخبار مرتبط: