به‌نقل از یک افشاگر توییتری، کاربران زیادی از وجود گرد و غبار در سنسور دوربین، خراشیدگی بدنه و ناهماهنگی نمایشگرهای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شکایت دارند.

طی روزهای اخیر، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ در شبکه‌های اجتماعی بسیار خبرساز شدند که بازتاب‌های گسترده‌ای در جهان داشت. برای مثال، چندین یوتیوبر معروف با انجام تست‌های مقاوت به کاربران نشان دادند که فریم تیتانیومی سطح ۵ مدل‌های پرو آیفون ۱۵ برخلاف تبلیغات اپل به‌هیچ‌عنوان مقاوتی دربرابر سقوط از ارتفاع ندارد، بلکه ضعیف‌تر از آیفون ۱۴ پرو است. باوجوداین، نارضایتی‌ها به خریداران رسیده و گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد از وجود گرد و غبار در سنسور دوربین، ناهماهنگی نمایشگر با فریم و خط‌وخش روی بدنه آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس شکایت می‌کنند.

وجود ذرات گرد و غبار در آیفون ۱۵ پرو

همان‌طورکه می‌دانید، فروش رسمی سری آیفون ۱۵ از تاریخ بیست‌ودوم سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریورماه آغاز شد و کاربران بسیار زیادی توانستند در همان روز اول گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را خریداری کنند. اکنون گزارش‌های تازه نشان می‌دهد این‌دسته از افراد شکایت‌های متعددی از وجود گرد و غبار در سنسور دوربین آیفون ۱۵ پرو دارند. همچنین، پیش‌تر شکایت‌هایی مبنی‌بر تغییر رنگ فریم تیتانیومی آیفون‌ ۱۵ پرو در دست کاربران گزارش شد که اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این خاصیت آلیاژ تیتانیوم محسوب می‌شود و خریداران می‌توانند با استفاده از کیس‌ها و قاب‌های استاندارد از این اتفاق جلوگیری کنند.

گزارش وجود گرد و غبار و ناهماهنگی فریم با نمایشگر توسط افشاگر معروف توییتری X، بانام مستعار Majin Bu به‌اشتراک گذاشته شد که نشان می‌دهد کاربران ذراتی را در ماژول دوربین مشاهده می‌کنند و این موضوع بسیار آزاردهنده است. زمانی‌که ذرات گرد و غبار درون سنسور باشد هیچ راهی برای تمیز کردن آن به‌جز باز کردن دستگاه وجود ندارد. افشاگر موردبحث می‌گوید این موارد باید دربخش کنترل کیفیت به‌صورت کامل چک شود تا آیفون‌های ۱۰۰۰ دلاری با چنین ایراد بزرگی به‌دست مشتریان نرسد.

گرد و غبار در سیستم دوربین آیفون ۱۵ پرو

علاوه‌بر ذرات گرد و غبار در سنسور دوربین آیفون ۱۵ پرو، گروه دیگری از کاربران اعلام کردند که نمایشگر دستگاه آن‌ها ناهمانگی ناموزونی دارد و همین ایراد بزرگ می‌تواند تهدیدی برای دوام و ساختار یکپارچه آیفون‌ها باشد. ازسو‌ی‌دیگر، با گزارش کاربرانی طرف هستیم که می‌گویند آیفون‌های جدیدشان خراش و سائیدگی‌های زیادی دارد که کاملا مشهود و اذیت‌کننده است. طی سال‌های اخیر، اپل به‌عنوان برترین کمپانی سازنده‌ گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد که به‌جزئیات طراحی و تولید آیفون‌ها توجه زیادی می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد امسال آیفون‌ها از استانداردهای کیفیتی سابق برخوردار نیستند و این موضوع می‌تواند در ادامه راه برای اپل دردسرساز شود.

اخبار مرتبط: