برخلاف شایعات قبلی، با اضافه شدن درگاه تایپ سی به سری آیفون ۱۵، این گوشی‌ها از شارژ ۳۵ واتی پشتیبانی نمی‌کنند و از شارژ ۲۷ واتی بهره می‌برد، البته شارژ معکوس با افزایش سرعت ۱۲.۵ برابری همراه می‌شود.

هفته گذشته رویداد wonderlust برگزار شد که در آن اپل از سری آیفون ۱۵ با درگاه تایپ سی رونمایی کرد. درگاه تایپ سی جایگزین درگاه لایتنینگ شد که به‌صورت اختصاصی توسط اپل در محصولاتش مورد استفاده قرار گرفته بود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از درگاه تایپ سی، پشتیبانی از تاندربولت است که قابلیت شارژ سریع دستگاه و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالاتر را برای کاربر ممکن می‌سازد.

به همین دلیل، گزارش‌های زیادی نشان می‌داد سری آیفون ۱۵ در رویداد اپل با شارژ ۳۵ واتی معرفی می‌شوند، اما اطلاعاتی در مورد شارژ آنها منتشر نشد. اکنون گزارشی در وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara منتشر شده است که نشان می‌دهد سری آیفون ۱۵ از شارژ ۲۷ واتی بهره می‌برند که پیش از این در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته بود.

باتری آیفون ۱۵

اگرچه هنوز منبع خبر مشخص نشده است، اما درصورتی‌که خبر حقیقت داشته باشد، گوشی‌های سری آیفون ۱۵ مانند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با استفاده از آداپتور ۲۰ واتی به بالا و در حدود نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ خواهد شد.

البته شارژ معکوس از طریق کابل با افزایش قابل توجهی همراه شده است و به‌جای توان ۰.۳۳ واتی (۳.۳ ولت/۱۰۰ میلی‌آمپر)، توان ۴.۵ واتی (۵ ولت/۹۰۰ میلی‌آمپر) را ارائه می‌کند.

آداپتور ۳۰ واتی اپل، ارزان‌ترین آداپتور تایپ سی این شرکت است که هم‌اکنون با قیمت ۳۹ دلار در صفحه آنلاین اپل استور به‌فروش می‌رسد.

سری آیفون ۱۵ روز ۳۱ شهریور ماه عرضه می‌شود و تا قبل از آن نمی‌توان به‌صورت حتمی از اطلاعات درز کرده اطمینان حاصل کرد، البته گزارشی مبنی بر تاخیر ۲ ماهه آیفون ۱۵ پرو مکس در برخی مناطق به‌گوش می‌رسد.

اخبار مرتبط: