با قرار گرفتن گوشی میت ۶۰ پرو هواوی در وب‌سایت چینی Vmall برای پیش‌خرید، مشخصات این گوشی از جمله تعبیه ۳ پانچ هول در صفحه‌نمایش آن مشخص شده است.

هواوی در یک حرکت غافلگیرکننده و بدون تبلیغات بزرگ یا برگزاری رویداد، از گوشی میت ۶۰ پرو رونمایی کرد. این گوشی هم‌اکنون برای پیش‌خرید در وب‌سایت چینی Vmall قرار گرفته و مشخصات و تصاویر آن قابل مشاهده است.

مهم‌ترین نکته این گوشی، وجود ۳ پانچ هول در صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسورهای ToF است. همچنین درکنار ارتقا قابل توجه، بخشی از مشخصات میت ۶۰ پرو با نسل قبلی مطابقت دارد.

میت ۶۰ پرو از نمایشگر ۶.۸۲ اینچی LTPO OLED با یک میلیارد رنگ، رزولوشن ۲۷۲۰×۱۲۶۰ پیکسلی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین محافظ صفحه Kunlun Glass نسل ۲ روی پنل نمایشگر آن قرار گرفته است.

دوربین سلفی آن از سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی مشابه میت ۴۰ پرو و ۵۰ پرو بوده و سنسورهای ToF هم برای اسکن صورت و تشخیص چهره در این گوشی تعبیه شده است.

با نگاه به پنل پشتی این دستگاه، دوربین سه‌گانه در ماژول دایره‌ای شکل خودنمایی می‌کند که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم قابل تغییر بین f/1.4 و f/4.0، پشتیبانی از لرزه‌گیر خودکار اپتیکال و فوکوس خودکار PDAF بوده که کاملا مشابه میت ۵۰ پرو و P60 پرو است. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با f/3.0، لرزه‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار AF هم کنار دوربین اصلی قرار می‌گیرند.

میت ۶۰ پرو هواوی به قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای در چین مجهز شده است. این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۸۸ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۲۰ واتی بهره می‌برد.

با توجه به تحریم آمریکا هیچ‌کدام از گوشی‌های هواوی از اندروید استفاده نمی‌کنند و برای همین این گوشی هم به سیستم‌عامل HarmonyOS 4.0 مجهز می‌شود که میت ۶۰ پرو را به اولین گوشی هواوی با این سیستم عامل تبدیل می‌کند.

البته هنوز تراشه مورد استفاده در این دستگاه مشخص نشده است، اما در‌صورت مشخص شدن آن، حتما در وب‌سایت اعلام خواهیم کرد.

پنل پشتی این گوشی ۲ رنگ بوده و ۴ مدل مختلف برای انتخاب وجود دارد. بخش بالایی پنل پشتی از شیشه ساخته شده و رنگ‌های سفید و سبز برای آن وجود دارد. جنس بخش پایینی هم چرم مصنوعی بوده و رنگ‌های مشکی و بنفش برای آن در نظر گرفته شده است.

هواوی میت ۶۰ پرو با حافظه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه می‌شود. فعلا فقط گزینه ۵۱۲ گیگابایتی آن قابل پیش خرید است و برچسب قیمت ۷۰۰۰ یوان معادل ۹۶۰ دلار دارد.

اخبار مرتبط: