براساس آخرین گزارش‌های گیک‌بنچ از سونی اکسپریا 5 V، این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل با کلاک بیس ۲.۰۲ بهره می‌برد.

چند روز پیش اخباری منتشر شد که نشان می‌داد گوشی هوشمند سری اکسپریا 5 V در تاریخ یکم سپتامبر برابر با دهم شهریور برای عرضه داخلی معرفی می‌شود؛ همچنین کارشناسان براین‌باورند که این دستگاه پس از مدتی برای بازار جهانی نیز آماده خواهد شد. برهمین‌اساس، روز گذشته، نتایج بنچ‌مارک نسخه آمریکای شمالی دستگاه در وب‌سایت گیک‌بنچ دیده شد که عملکرد مشخصات سخت‌افزاری آن را به کاربران نشان می‌دهد.

طبق نتایج تست‌های گیک‌بنچ سونی اکسپریا 5 V، این دستگاه با شناسه XQ-DE54 شناخته می‌شود و از پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با کیک بیس ۲.۰۲ گیگاهرتزی و کلاک بوست ۳.۱۹ گیگاهرتزی بهره‌ می‌برد. نسخه ای وب‌سایت گیک‌بنچ نشان می‌دهد از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره‌ می‌برد و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. در تست‌های اولیه، این گوشی هوشمند امتیاز ۱۴۵۳ و ۴۵۵۶ را به‌ترتیب در تست‌ تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌دست آورد؛ فهرست یادشده اطلاعات بیشتری را افشا نمی‌کند و برای آگاهی بیشتر باید منتظر معرفی رسمی دستگاه ازسوی کمپانی سونی باشیم.

Geekbench results of Sony Xperia 5 V

هفته گذشته، تیزری ویدئویی از مشخصات ظاهری دستگاه منتشر شد که جزئیات بسیار خوبی از اکسپریا 5 V نظیر پنل تخت با ماژول دوگانه دوربین قرصی شکل را نشان می‌داد؛ همچنین سنسورها از لنزهای زایس T بهره می‌برند که کنار آن‌ها حک شده است. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه از جک ۳.۵ میلی‌متر صدا و حسگر اثرانگشت در حاشیه سمت راست بهره‌مند شود. طبق آخرین آمار گواهی 3C، اکسپریا 5 V از شارژ سریع سیمی ۳۳ واتی استفاده می‌کند. شایعات تایید می‌کنند که این دستگاه به حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود که در کنار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عملکرد روان و یکپارچه دستگاه تضمین خواهد شد.

اخبار مرتبط: معرفی سونی اکسپریا ۱ V با صفحه نمایش اولد ۴K