کمپانی آمرکایی کوالکام از سه تراشه گیمینگ سری G به‌نام‌های اسنپدراگون G1، اسنپدراگون G2 و اسنپدراگون G3x نسل ۲ رونمایی کرد.

ابتدای سال جاری میلادی، کنسول اندرویدی ریزر اج با تراشه کوالکام اسنپدراگون G3x نسل اول وارد بازار جهانی شد که نقطه عطفی برای کمپانی کوالکام محسوب می‌شد؛ چراکه این تراشه‌ساز آمریکایی تجربه ساخت پردازنده‌های گیمینگ را ندارد. اما با ساخت تراشه برای تبلت یادشده قصد داشت به آزمو‌ن‌وخطا و گرفتن بازخورد از کاربران بپردازد. اصولا شرکت‌های بزرگ به‌سادگی وارد شاخه‌های مختلف نمی‌روند مگر از قبل برنا‌مه‌های جامعی برای آن داشته باشند.

حالا امروز، پس از گذشت کمتر از یک‌ سال، کمپانی کوالکام از نسل دوم تراشه گیمینگ اسنپدراگون G3x به‌همراه اسنپدراگون G1 و اسنپدراگون G2 رونمایی کرد که برای کنسول‌های اندرویدی و موبایلی طراحی شده‌اند. تراشه نسل دوم قرار است قلب تپنده سری جدید ریزر اج باشد که ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی خواهد شد؛ کوالکام ادعا می‌کند این تراشه تنها یک نسخه بهبودیافته نیست و پردازنده گرافیکی آن تا دو برابر عملکرد بهتری نسبت‌به نسل فعلی دارد.

تراشه‌های موبایلی اسنپدراگون سری ‌G

براساس نظر گیمرهای حرفه‌ای و متخصصان فعال حوزه گیمینگ، کنسول‌های اندرویدی بهترین راه برای تجربه بسیار نرم و روان از بازی‌های موبایلی محسوب می‌شوند؛ اما گیمرهای حرفه‌ای همیشه علاقه دانرد بازی‌های ویدئویشان را در سرویس‌های ابری ذخیره‌‌سازی کنند تا در هرزمان و مکانی به‌سادگی به آن دسترسی داشته باشند. طبق گفته‌های میتین چاندراسخار: «نسل جدید دستگاه‌های مجهز به سری اسنپدراگون G بهترین راه برای گیمرها خواهد بود تا بتوانند تمامی بازی‌های مورد علاقه شان را بازی کنند و با استفاده از فضای ابری بین کنسول اندرویدی یا رایانه شخصی سوئیچ کنند».

تراشه‌های اسنپدراگون سری G کوالکام برپایه بازی‌های اندرویدی ساخته میشود و کمپانی سازنده اعلام کرد قصد دارد تراشه‌‌ای برای بازی‌های رایانه‌ای و سایر کنسول‌های بازی بسازد. البته به‌صراحت می‌توان گفت چنین اتفاقی دراین مقطع زمانی رخ نمی‌دهد و این پروژه برای سال‌های بعد توسعه می‌یابد.

اسنپدراگون G1 نسل اول از بازی‌های ابتدای و گرافیک پایین که از جزئیات کمی برخوردار هستند پشتیبانی می‌کند؛ این تراشه برای کنسول‌های اندرویدی و تبلت‌ها بسیار مناسب خواهد بود. باوجوداین، اسنپدراگون جی ۱ نسل اول به‌حدی قدرت دارد که بازی‌های موبایلی با رزولوشن 1080p با نرخ تصویربرداری ۶۰ فریم برثانیه را پشتیبانی می‌کند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تراشه کوالکام از ارتباط 5G پشتیبانی می‌کند. ازسوی‌دیگر، تراشه اسنپدراگون G2 نسل دوم از بازی‌های بیشتر استفاده می‌کند و یک سیستم‌ خنک‌کننده انحصاری دارد.

اخبار مرتبط: