انتظار می‌رود آیفون 15 پرومکس به دلیل مجهز شدن به سیستم دوربین پیشرفته، با چند هفته تاخیر به بازار عرضه شود.

اپل ۲۱ شهریور ماه از سری آیفون ۱۵ رونمایی و پیش‌بینی می‌شود سونی به عنوان تامین‌کننده سنسورهای دوربین سری آیفون ۱۵، قادر به تحویل به ‌موقع آن‌ها به اپل نخواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اپل بزرگ‌‌ترین به‌روزرسانی دوربین را برای آیفون ۱۵ پرومکس در نظر گرفته و قصد دارد از دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده کند.

در حالی که آیفون ۱۵ پرو این ارتقای دوربین را دریافت نخواهد کرد و همراه آیفون ۱۵ پلاس با دوربین‌های واید و اولترا‌واید به بازار عرضه می‌شود.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از سنسور سونی IMX803 بهره می‌برند که در آیفون ۱۴ پرو و پرومکس هم استفاده شده بود. بنابراین در این زمینه شاهد تغییری نخواهیم بود.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو و پرومکس

طبق شایعات، اپل در ۲۱ شهریور ماه از سری آیفون ۱۵ و اپل‌ واچ سری ۹ رونمایی خواهد کرد و پیش فروش آیفون ۱۵ از ۲۴ شهریور ماه آغاز می‌شود و در ۲۴ شهریور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته با توجه به تاخیر ۳ تا ۴ هفته‌ای، آیفون ۱۵ پرومکس بین ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه به مشتریان تحویل داده می‌شود.

باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل سال‌های گذشته هم درعرضه برخی از مدل‌های آیفون تاخیر داشت. برای مثال، آیفون XR پس از آیفون XS، آیفون 14 پلاس پس از آیفون 14 و آیفون 12 مینی و 12 پرو مکس نیز چند هفته پس از آیفون 12 و آیفون 12 پرو عرضه شدند.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای سری آیفون ۱۵ نسبت به نسل قبلی کمتر خواهد بود و باید دید ارتقای دوربین ۱۵ پرومکس تاثیری در استقبال کاربران از فروش این محصول جدید خواهد داشت یا خیر؟

اپل در تلاش برای تولید دوربین پریسکوپ آیفون ۱۵ پرومکس