ماه‌هاست که خبرهایی درباره تلاش اپل برای تجهیز آیفون ۱۵ پرومکس به لنزهای پریسکوپ به گوش می‌رسد. هرچند به نظر می‌رسد که تامین‌کنندگان فعلی اپل تمایلی به انجام این کار ندارند و به همین خاطر هم این غول فناوری آمریکایی مجبور شده تا همکاران جدیدی برای خود پیدا کند.

بنابر گزارش خبرگزاری The Elec، اپل برای تولید محرک یا اکچویتور لرزه‌گیرهای ماژول پریسکوپ گوشی پرچم‌دار بعدی خود، سراغ کمپانی‌های LG Innotek و Jahwa Electronics رفته است. این دو کمپانی قرار است به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد از قطعات این دوربین را تامین کنند.

کمپانی Jahwa تاکنون سابقه همکاری با شرکت‌های Samsung Electronics و Samsung Electro-Mechanics برای تولید محرک‌های مبتنی بر هدایت توپی را داشته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، Jahwa قطعاتی را برای تولید لرزه‌گیر دوربین گوشی‌های سری گلکسی S23 و همچنین گلکسی A54 تولید خواهد کرد.

periscope-camera-IPHONE-15-PRO-MAX


البته تامین‌کنندگان فعلی اپل یعنی کمپانی‌های Alps Alpine و Mizumi به خوبی توانایی تولید محرک‌های فنری برای دوربین‌های گوشی‌های آیفون‌ را دارند. اما از آنجایی که محرک‌های توپی سریع‌تر و دقیق‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند، اپل تصمیم گرفته تا برای دوربین آیفون ۱۵ پرومکس یا اولترا سراغ این فناوری برود.

هر دو کمپانی LG Innotek و Jahwa Electronics سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش توسعه قطعات دوربین خود کرده‌اند و اینطور که به نظر می‌رسد، تولید این محرک‌های توپی تاکنون که برای آنها بسیار سودآور بوده است.
اولین لنز پریسکوپ اپل اواخر امسال با آیفون 15 پرو مکس یا اولترا عرضه خواهد شد و منحصر به همین مدل خواهد بود.

طرفداران مدل پرو کوچکتر باید تا سال آینده و عرضه سری آیفون 16 صبر کنند تا بتوانند از قابلیت زوم اپتیکال بیشتر بهره‌مند شوند. مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ نیز با مجهز شدن به دوربین‌های اصلی 48 مگاپیکسلی بیشتر چشمشان را به قابلیت‌های زوم دیجیتال دوخته‌اند تا بالاخره اپل بتواند از دوران دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی عبور کند.

خبر مرتبط: اپل سرعت تولید و توسعه آیفون ۱۵ را افزایش داد