تنها چند ماه از عرضه آیفون 14 توسط اپل می‌گذرد اما از همین حالا شایعات زیادی در مورد گوشی بعدی اپل، یعنی آیفون 15 منتشر شده است. هرچند به نظر می‌رسد این تنها سرعت شایعات نیست که در حال افزایش است، بلکه خود اپل هم روند تولید و توسعه آیفون 15 را تسریع کرده است!

طبق آخرین گزارش منتشر شده از یک منبع خبری، مونتاژکننده اصلی غول فناوری آمریکایی، یعنی کمپانی فاکسکان از همین حالا آیفون 15 را وارد فاز "تولید آزمایشی ماشینی" کرده است.

این گزارش ادعا می‌کند که فاکسکان دستورالعمل‌هایی را از اپل دریافت کرده تا تولید آزمایشی ماشین جدیدی که برای مونتاژ آیفون 15 طراحی شده است را آغاز کند. فاکسکان همچنین باید فرآیند NPI (معرفی محصول جدید) را برای این دستگاه آغاز نماید. NPI فرآیندی است که به منظور معرفی شاخصه‌های طراحی و تولید دستگاه جدید به خط تولید صورت می‌پذیرد.

طراحی دوربین آیفون 15

این توسعه‌های آزمایشی پیش از تولید انبوه گوشی‌های هوشمند جدید انجام می‌گیرند تا در فاصله چند ماه مانده به عرضه، مشکلی در روند تولید دستگاه پیش نیاید. اما این بار به نظر می‌رسد که اپل زودتر از همیشه روند توسعه گوشی جدید خود را آغاز کرده است، مخصوصا که روند تولید این دستگاه با توجه به مونتاژ آن در دو کشور چین و هند کمی با گذشته متفاوت خواهد بود.

انتظار می‌رود سری آیفون 15 اپل چهار مدل داشته باشد: آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 اولترا. آیفون 15 اولترا جایگزین مدل پرو مکس فعلی خواهد شد و بهترین پیشنهاد این برند در سال 2023 خواهد بود. طبق این گزارش، مدل Ultra دارای یک قاب تیتانیومی، دکمه ولوم لمسی به جای دکمه‌های فیزیکی و یک پورت USB-C با سرعت انتقال سریع‌ خواهد بود.

این بار، برخلاف سری آیفون 14، تمام مدل‌های جدیدی که عرضه می‌شوند دارای جزیره داینامیک خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آیفون 15 دارای سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و درگاه USB-C باشند.

خبر مرتبط: آپدیت iOS 17 تغییرات زیادی نخواهد داشت