اندروید 14 به کاربران امکان می‌دهد که جلوی تبلیغات تمام صفحه‌ اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بگیرند.

در حالی که چهارمین نسخه اندروید 14 قبل از ارائه نسخه پایدار توسط گوگل در دسترس برخی کاربران قرار گرفت، در صورت نصب این نسخه از سیستم‌عامل غول جستجوگر از ویژگی‌های آن بهره‌مند می‌شوید.

امروزه بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها از طریق نمایش تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. برخی از این تبلیغات مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند اما برخی دیگر حالت تمام صفحه دارند و بسیار آزار‌دهنده هستند. یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 14، مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها به حالت تمام صفحه است.

وقتی فردی با شما تماس می‌گیرد یا آلارم گوشی به صدا در می‌آید، شاهد نوتیفیکیشن تمام صفحه خواهید بود. برخی از برنامه‌ها ازا این مجوز سوء‌استفاده می‌کنند تا تبلیغات تمام صفحه نمایش دهند.

Karakteristik Android 14

کاربران می‌توانند به صورت دستی مجوز USE_FULL_SCREEN_INTENT را غیر فعال کند و با فعال کردن این برنامه دیگر تبلیغات تمام صفحه نمایش داده نمی‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده، گوگل قصد دارد دسترسی این برنامه را از تمامی برنامه‌ها و بازی‌هایی که مربوط به برقراری تماس و زنگ هشدار نیستند، سلب کند و فقط با تایید کاربر دسترسی خواهند داشت.

اندروید 14 به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرید به کدام برنامه‌ یا بازی دسترسی تمام صفحه را بدهید. گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که تا اواخر امسال، در زمان نصب اپلیکیشن‌ها از طریق اپ‌استور، این دسترسی را به طور پیش‌فرض می‌بندد. در حال حاضر آخرین نسخه بتای اندروید 14 در دسترس است و طی هفته‌های آینده احتمالا نسخه‌ اصلی منتشر خواهد شد.

در پایان یادآوری می‌شود که برای نصب نسخه چهارم بتای اندروید 14 باید مراحل Settings > System > System Update را دنبال کنید. باید دید اگر این نسخه تمام ویژگی‌های لازم را به خوبی اجرا کند آیا با بازخورد مثبتی از سوی کاربران مواجه خواهد شد یا خیر؟

آخرین نسخه بتای اندروید ۱۴ منتشر شد