فردی که قصد داشت ۴۲۰ قطعه مموری استیک را به‌شکل قاچاق وارد چین کند، پس از بازجویی پلیس متوقف و بازداشت شد.

به گزارش وب‌سایت خبری چینی mydrivers، ایست بازرسی گمرک «گونگ بی» فردی را در حال قاچاق ۴۲۰ قطعه مموری استیک (memory stick) دستگیر و بازداشت کرد.

مسافری از ماکائو به‌نام «ژی» در حال عبور از سالن گمرک بود که یکی از افسران واقع در محل متوجه راه رفتن غیرعادی و خطوط نامنظم روی شلوار او شد. سپس وی را برای تحقیقات متوقف کردند و پس از بررسی متوجه شدند که قطعات مموری استیک را روی پاهایش چسبانده تا آنها را وارد خاک چین کند.

پس از شمارش تعداد قطعات، پلیس اعلام کرد که او ۴۲۰ قطعه را با استفاده از نوار پلاستیکی به بدن خود چسبانده بود. وی دستگیر شده و پرونده‌اش به جریان افتاده است.

بسته شدن پای مرد قاچاقچی با مموری استیک

در ادامه گمرک چین بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی براینکه براساس مقررات این کشور، انتقال هر گونه ابزار و کالا به شکل قاچاق و ارائه گزارش غلط و حمل غیرقانونی کالا به داخل و خارج از کشور و نیز حمل و نقل اشیاء ممنوعه یا محدود شده توسط دولت، خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود، پیگرد قانونی خواهد داشت.

اخیرا چندین مورد قاچاق کالاهای الکترونیکی به داخل چین گزارش شده است. چند روز قبل گزارشی منتشر شد مبنی بر قاچاق ۱۷۵۰ قطعه شامل رم، CPU و SSD. بر این اساس ظاهرا چین درصدد اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا است و فرد خاطی خلافکار شناخته شده و علاوه بر جریمه نقدی، محکوم به حبس خواهد شد.

اخبار مرتبط: