اطلاعات افشا شده از مشخصات فنی موتو G54 نشان می‌دهد این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی بهره‌مند می‌شود.

کمپانی موتورولا در ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده مهارت خاصی دارد و هرسال نسخه‌های جدیدی از این دست گوشی‌ها را تولید و روانه بازار می‌کند؛ البته باید گفت دستگاه‌های ساخت کمپانی تفاوت آنچنانی ندارد و تنها تغییرات کوچکی در ظاهر یا مشخصات فنی اعمال می‌کند. اما موتورولا درکنار گوشی ارزان‌قیمت و اقتصادی، گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالا نیز تولید می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موتورولا اج پلاس و موتورولا ریزر ۴۰ اولترا اشاره کرد.

باوجوداین، به‌تازگی اخباری مبنی‌بر تولید گوشی جدیدی به‌‌نام موتو G54 با پشتیبانی از فناوری 5G به گوش می‌رسد. طبق گفته‌های وب‌سایت خبری تک اوت لوک، شرکت موتورولا قصد دارد این گوشی را به‌عنوان جانشین موتو G53 معرفی کند که سال گذشته با استقبال بسیاری از کاربران در هند و ایالات متحده روبه‌رو شد. همچنین این خبرگزاری بیان کرد این دستگاه با اسم رمز «Cancun 5G» در پایگاه‌های اطلاعاتی به‌ثبت رسیده است.

براساس اطلاعات موجود، می‌توان گفت موتو G54 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و پس از به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید می‌توان به نسخه اندروید ۱۴ ارتقا یابد. درحال‌حاضر، خبرها حاکی از آن است که آپدیت جدید اندروید مهرماه منتشر می‌شود، بنابراین می‌توان انتظار داشت این گوشی به‌محض عرضه آماده دریافت این به‌روزرسانی نرم‌افزاری باشد.

Moto G54

از دیگر مشخصات فنی موتو G54 می‌توان به حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که با استفاده از شیار میکرو اس‌دی تا یک ترابایت قابل ارتقا خواهد بود. نمایشگر دستگاه یادشده ۶.۵ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. همچنین این گوشی میان‌رده برای تامین انرژی به باتری استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود که شارژدهی خوبی در طول شبانه‌روز دارد.

دربخش سیستم دوربین، یک ماژول دوگانه دیده می‌شود که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 می‌شود. برخلاف موتو G53، گوشی هوشمند موتو G54 مقاومت خوبی دربرابر آب خواهد داشت که نشان می‌دهد از گواهی IP برخوردار می‌شود.

علاوه‌براین، رندرهای افشا شده از این گوشی نشان می‌دهد که موتو G54 با سه رنگ آبی، مشکی و سبز وارد بازار جهانی می‌شود، اما طبق تمامی مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری باید گفت این نسخه با مدل قبلی تفاوت چندانی نخواهد داشت و احتمالا انتظارات کاربران از یک گوشی میا‌ن‌رده را برآورده نکند. با این‌حال، برای درک بهتر از عملکرد گوشی و فروش آن در بازار باید منتظر روز عرضه آن باشیم.

اخبار مرتبط: معرفی موتورولا موتو جی استایلوس ۵G ۲۰۲۳