تصاویر از قاب سری آیفون ۱۵ درز کرده که نشان می‌دهد ماژول دوربین آن بزرگ‌تر از ۱۴ پرو مکس و دیگر نسخه‌های سری آیفون ۱۵ است.

با وجود اینکه شایعات نشان می‌دهند آیفون ۱۵ پرو مکس از سنسور نسل قبلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند، یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی وایبو به نام «Fixed Focus Digital» مدعی شده ماژول عقب پرچمدار اپل قرار است ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد. وی تصاویری از قاب‌های سری آیفون ۱۵ منتشر کرده که نشان می‌دهد آیفون ۱۵ پرومکس از بزرگ‌ترین ماژول دوربین برخوردار است.

اما اگر سنسور اصلی عوض نشده این تغییر سایز چه علتی دارد؟ پیش‌تر اخباری مبنی بر تغییر محل سنسورهای آیفون ۱۵ پرو مکس (سنسور پریسکوپ با سنسور اولترا واید) منتشر شده بود که احتمالا به‌دلیل کمبود فضا برای دوربین تله‌فوتو بود، اما در حقیقت زوم اپتیکال دوربین‌های تله‌فوتو نیاز به فضای بیشتری دارند. به‌نظر می‌رسد علت افزایش ابعاد ماژول دوربین هم به همین علت باشد؛ همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که سری آیفون ۱۵ با دریچه دیافراگم عریض‌تری نسبت به نسل قبلی عرضه می‌شوند که باعث افزایش ابعاد ماژول مدل‌های غیر پرو می‌شود.

قاب آیفون 15 پرو مکس ماژول دوربین بزرگتر را نشان می دهد

نکته جالب‌تر آن است که با وجود استفاده از ماژول بزرگ‌تر برای دوربین، شایعات تایید می‌کنند امسال اپل باتری‌های بزرگ‌تری را در همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ تعبیه کرده و باید ببینیم از چه روشی برای گنجاندن قطعات کنار هم استفاده کرده است. علاوه‌براین، شایعه دیگری مبنی‌بر استفاده از باتری‌های لایه‌ای که در خودروهای برقی استفاده می‌شود وجود دارد.

همچنین ممکن است سال ۲۰۲۴ ماژول دوربین‌ بزرگ‌تری را در سری آیفون ۱۶ شاهده کنیم، زیرا اپل قصد دارد زوم پریکسوپ را در این سری با ارتقا قابل توجهی همراه کند.

اخبار مرتبط: