ویدئو رسمی معرفی Xperia 5 V در شبکه ردیت به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد برخلاف ۴ نسخه قبلی این سری، خبری از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی نیست و تنها دو دوربین در قسمت عقب دستگاه تعبیه شده است.

شهریور ماه پارسال سونی از گوشی Xperia 5 IV (IV: عدد یونانی ۴) رونمایی کرد و با نزدیک شدن به پایان چرخه یک‌ساله، هواداران منتظر معرفی Xperia 5 V (V: عدد یونانی ۵) هستند. حالا یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت به نام JB2unique ویدئو رسمی معرفی این دستگاه را به اشتراک گذاشته است.

در این ویدئو طراحی جدید Xperia 5 V و دوربین دوگانه عقب دیده می‌شود که احتمالا از ۲ دوربین واید (اصلی) و اولترا واید تشکیل شده است. این یعنی برخلاف ۴ نسخه قبلی، خبری از سنسور تله‌فوتو نیست.

پنل جلویی این گوشی کاملا مشابه نسخه قبلی به‌نظر می‌رسد. همچنین این گوشی از جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری استفاده می‌کند. در ویدئو منتشر شده این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی دیده می‌شود.

البته مشخصات زیادی از این گوشی منتشر نشده، اما به لطف لیست داده وب‌سایت گیک‌بنچ، مشخص شده که Xperia 5 V از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین این دستگاه از شارژ سریع ۳۳ واتی تغذیه می‌شود.

اگرچه مشخصات دیگری در دسترس نیست اما با نگاهی به نسخه سری ۵ که سال گذشته عرضه شد، می‌توانیم درک کلی از این گوشی داشته باشیم. اکسپریا ۵ آی‌وی از گواهی IP68 برخوردار بوده که به معنی ضد آب و گرد و غبار بودن آن است. همچنین از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به وزن ۱۷۲ گرمی، صفحه نمایش اولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۴۴۹ پیکسل بر اینچ، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

اخبار مرتبط: