اخبار فاش شده از مشخصات Xperia 5 V نشان می‌دهد که با یک گوشی هوشمند جمع و جور طرف هستیم که نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته است. برخی از مشخصات فاش شده Xperia 5V مطابق یا نزدیک به شایعات قبلی در مورد این دستگاه هستند. مثلاً قرار است دوربین اصلی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی بهره‌مند باشد.

فهرست کوتاهی از اصلی‌ترین مشخصات Xperia 5 V از طریق یک منبع چینی پر خبر اما غیرقابل اعتماد از گوشی‌های هوشمند سونی منتشر شده است. با توجه به مشخصاتی که در تصویر ترجمه شده زیر مشاهده می‌شود، سونیxperia 5V از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام استفاده می‌کند. از آنجایی که مدل‌های خط اکسپریا 5 اساسا اندکی ضعیف‌تر از پرچمداران سری 1 هستند، باید انتظار داشت که Xperia 5 2023 از نظر مشخصات اصلی با گوشی Sony Xperia 1V مطابقت داشته باشد. منطقی است که حدس بزنیم که پنجمین مدل از سری Xperia 5 می‌تواند حدوداً اوائل پاییز عرضه شود.

طراحی دوربین سونی اکسپریا 5V

علاوه‌بر Snapdragon 8 Gen 2، ظاهراً یک ارتقاء برای دوربین Xperia 5V نیز وجود دارد که شامل سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی، ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی است. این یعنی ارتقا دوربین عریض از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی موجود در Xperia 5 IV به سنسور 48 مگاپیکسلی Sony Exmor T که در Xperia 1V امسال موجود است. همچنین این دستگاه دارای حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی است، که مدل ۱۲ گیگابایتی قبلاً در Geekbench دیده شده بود. حافظه‌ داخلی دستگاه همان ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت باقی می‌ماند، در حالی که ظرفیت باتری نیز با 5000 میلی‌آمپر ساعت بدون تغییر نسبت به Xperia 5 IV باقی مانده است.

یک پنل 6.1 اینچی با رزولوشن FHD هم برای Xperia 5V استفاده خواهد شد. همان‌طور که توسط کارشناس صفحه‌نمایش SumahoDigest یعنی راس یانگ، قبلاً ادعا شده بود که "گوشی جمع و جور سونی" دارای اندازه 6.05 اینچی است که آن را کمی کوچک‌تر از مدل قبلی می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که اختلاف ناچیز ۰.۰۵ اینچی در این خبر، به دلیل گرد کردن آن باشد.

خبر مرتبط: فناوری جدید دوربین گوشی Sony Xperia 1 V