عرضه اپل واچ اولترا ۲ در سال ۲۰۲۲ نقطه عطفی برای ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما حالا کمپانی اپل قصد دارد قابلیت‌های بیشتری به این دستگاه منحصربه‌فرد بیافزاید.

سال ۲۰۲۲ برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ سال بسیار مهم محسوب می‌شد، چراکه کمپانی اپل با عرضه نسخه اولترا تواسنت ویژگی‌های بسیار جدید و خاصی را معرفی کند؛ همچنین ساعت هوشمند اپل واچ اولترا از طراحی بهبو‌د یافته با قاب تیتانیومی بزرگ‌تر و صفحه‌نمایش تخت با حاشیه‌های بسیار باریک بود که توجه کاربران و طرفداران اپل را به خود جلب کرد.

براساس گزارش‌ها، اپل قصد دارد نسل دوم اپل واچ اولترا معرفی کند، اما این خبر نمی‌تواند صحت داشته باشد چون کمپانی سازنده هیچ‌گاه اطلاعات و برنامه‌ریز‌ی‌هایش را منتشر نمی‌کند؛ در ادامه به بررسی شایعات و اخبار پیرامون اپل واچ اولترا ۲ می‌پردازیم اما به‌یاد داشته باشید که نباید اخبار‌های این‌چنینی را با جدیت زیادی دنبال کنید.

اپل واچ اولترا ۲ احتمالا نام رسمی این ساعت هوشمند نخواهد بود، زیرا اپل از نام‌گذاری‌های مشابه برای محصولاتش استفاده نمی‌کند؛ البته گوشی‌های آیفون از این قاعده مستثنا هستند. ساعت‌های هوشمند اپل تحت عنوان «سری» معرفی می‌شود که از سری اپل واچ ۲ شروع و تاکنون ادامه دارد. تنها استثنا در روند تولید ساعت‌های هوشمند اپل نسخه‌های اولترا و اس‌ای بودند که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ معرفی شدند.

بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که همانند نسل دوم اپل واچ SE، این نسخه جدید نیز تحت عنوان «اولترا نسل دوم» معرفی شود؛ اما اکنون ما آن را اپل واچ اولترا می‌نامیم و به بررسی قابلیت‌های پیشرفته‌ آن مانند تناسب اندام در این مقاله می‌پردازیم.

اپل واچ اولترا ۲ چه‌زمانی عرضه می‌شود؟

  • اصلی: آوریل 2015
  • سری 1 و 2: سپتامبر 2016
  • سری 3: سپتامبر 2017
  • سری 4: سپتامبر 2018
  • سری 5: سپتامبر 2019
  • سری 6 و SE (نسل اول): سپتامبر 2020
  • سری 7: اکتبر 2021
  • سری 8، Ultra، و SE (نسل دوم): سپتامبر 2022

براساس زمان‌بندی‌های غول کوپرتینویی انتظار می‌رود این ساعت هوشمند طی دو ماه آینده کنار سری آیفون ۱۵ معرفی شود؛ مارک گورمن، تحلیل‌گر حوزه فناوری و محصولات اپل، تایید کرد اپل واچ اولترا ۲ هم‌زمان با آیفون‌های نسل جدید وارد بازار می‌‌شود. اما ازسوی دیگر، مینگ-چی کو ادعا کرد ساعت هوشمند جدید اپل اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود. همچنین، سایر گزارش‌ها می‌گویند هزینه‌های تولید اولترا ۲ به‌دلیل فناوری جدید صفحه‌نمایش نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته باشد.

طراحی کناره واچ اولترا نسل ۲ اپل

طراحی

اولین تغییراتی که احتمال کمپانی اپل برای ساخت اپل واچ اولترا ۲ ایجاد می‌کند زبان طراحی و ظاهر آن خواهد بود؛ البته مدل فعلی هیچ‌گونه مشکلی در ظاهر و طراحی ندارد و بیشتر کاربران رضایت کافی از آن دارند. برهمین‌اساس، مارک گورمن می‌گوید اپل با پخش شایعات قصد دارد کارشناسان را از پیگیری اخبار مربوط به عینک هوشمند ویژن پرو منحرف کند تا بتواند سکوت خبری جدیدترین محصولش را تا اواخر سال ۲۰۲۴ روانه بازار کند.

مارک گورمن باور دارد اپل می‌خواهد از صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی به‌جای اولد برای ساخت نسل دوم اپل واچ اولترا استفاده کند. این فناوری می‌تواند روشنایی، رنگ‌ها و زاویه دید کاربران بهبود بخشد. تحلیل‌گر معروف، راس یانگ، صفحه‌نمایش مذکور به‌دلیل مشکلات تامین زنجیره قطعات تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. ازطرف دیگر، رسانه‌ کره‌ای الک بیان کرد حتی احتمال دارد عرضه ساعت‌های هوشمند اپل با نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی تا سا ۲۰۲۶ به‌تعویق بیافتد.

طبق گزارشی از وب‌سایت خبری دیجی‌تایمز، اندازه صفحه‌نمایش از ۱.۹ اینچ به ۲.۱ اینچ افزایش می‌یابد؛ به‌نظر کارشناسان این خبرگزاری، نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند به‌خوبی تغییرات و ظاهر جذاب رابط کاربری جدید که با سیستم‌عامل واچ او اس ۱۰ عرضه می‌شود به نمایش بگذارد. علاوه‌براین، اپل قرار است ابزارهای جدید طراحی کند که با چرخاندن دیجیتال کرون قابل دسترسی هستند.

چندی پیش مینگ- چی کو اخباری مبنی‌بر استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت برخی قطعات مکانیکی منتشر کرد؛ بنابر توضیحات این تحلیل‌گر، چاپ سه‌بعدی می‌توان روند هزینه‌ها و روند تولید را بهبود بخشد که مزیت بزرگی برای کمپانی اپل محسوب می‌شود.

صفحه نمایش اپل واچ اولترا نسل ۲

برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام

سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های مرتبط با برنا‌مه‌های سلامتی و تناسب اندام ثابت می مانند و تنها چند اصلاح جزئی برای بهبود تجربه‌ کاربری اعمال می‌شود. نسل فعلی از قابلیت‌های ضربان قلب، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج، اکسیژن خون، جی‌پی‌اس دو فرکانسه، سنسور دما و نوار قلب بهره می‌برد.

ماه‌ها قبل، مارگ گورمن اظهار کرد کمپانی اپل قصد دارد حسگرهای اندازه‌گیری فشارخون و میزان قند خون را به اپل واچ‌ها اضافه کند، اما این فناوری تا سال‌ها عرضه نمی‌شود؛ همچنین اپل برای اضافه کردن چنین قابلیتی به ساعت‌های هوشمندش در ایالات متحده، کانادا و اروپا نیاز به تایید دولت‌ها و سازما‌ن‌های مربوطه دارد.

به‌لطف سیستم‌عامل واچ او اس ۱۰، اپل واچ‌ اولترا ۲ می‌تواند از الگو‌ها و تمرین های دوچرخه‌سواری بیشتری پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، تمام آمارها می‌تواند از طریق بلوتوث دوچرخه به نمایشگر ساعت نشان منتقل می‌شود؛ یادآوری می‌شود اگر دوچرخه‌ کاربر هوشمند نباشد این ویژگی بالااستفاده می‌ماند. از دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل واچ اولترا نسل دوم می‌توان به برنامه «Apple Watch Mindfulness» اشاره کرد هدف آن تمرکز روی سلامت روان است. کمپانی سازنده می‌گوید با استفاده از حسگرهای نوری می‌تواند میزان فعالیت‌های بدنی و مدت‌زمان سپری شده بیرون از منزل را محاسبه کند.

دکمه اکشن اپل واچ اولترا نسل ۲

دکمه اکشن

در نسل دوم اپل واچ اولترا، دکمه اکشن با تغییرات همراه می‌شود که استفاده از آن را راحت‌تر و کاربرپسند‌تر می کند. برای مثال، بازکردن برنامه‌ها یا فعال‌سازی برخی فعالیت‌های ورزشی بسیار ساده می‌شود تا همه کاربران از آن بهره‌مند شوند. همچنین قابلیت شخصی‌سازی برای همه گجت‌ها فراهم می‌شود، درحالی‌که نسخه فعلی تنها به چند ویژگی محدود است.

مقاله مرتبط: بررسی اپل واچ اولترا