از اولین بار که شایعاتی در مورد برنامه‌ریزی شرکت اپل برای پشتیبانی از قابلیت کنترل قند خون در اپل‌واچ به عنوان بخشی از خدمات مرتبط با سلامتی کاربران خود شنیده بودیم، زمان زیادی می‌گذرد.

در اوایل بهمن ماه سال گذشته، گزارش شد که این شرکت پیشرفت زیادی در پیش‌برد این هدف داشته، که منجر به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه قریب الوقوع آن شد. اما اکنون گزارش جدیدی ادعا می‌کند که این دستگاه به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود.

طبق آخرین گزارش منتشر شده از مارک گورمن، اپل‌واچ برای پشتیبانی از قابلیت کنترل قند خون هنوز چندین سال فاصله دارد. او می‌گوید برای رسیدن به این فناوری جدید و رسمی شدن دستگاه بین سه تا هفت سال زمان لازم است.

گفته می‌شود شرکت اپل هنوز باید روی الگوریتم‌ها و حسگرهای داخلی کار کند تا بتواند این فناوری جدید را به بازار عرضه کند. علاوه بر این، اندازه ماژول نیز باید کاهش یابد تا با قاب کوچک و ظریف اپل‌واچ سازگار شود.

برای شرکت اپل، کار بر روی معرفی فناوری پایش گلوکز خون یک هدف بزرگ بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت اپل ابتدا کار بر روی این فناوری را در سال ۲۰۱۰ با خرید RareLight آغاز کرد. سپس با Avolante Health LLC قبل از انتقال به Exploratory Design Group کار کرد.

به نظر می‌رسد هدف شرکت اپل، طراحی دستگاهی است که در صورت دیابتی بودن کاربران، به آن‌ها هشدار دهد و تغییرات سبک غذایی را قبل از ابتلا به دیابت پیشنهاد کند. گمان‌ می‌رود که این شرکت در مراحل اولیه برای دریافت تاییدیه نظارتی برای این فناوری جدید است.

اگر شما اخبار اپل را به صورت روزانه دنبال می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم، خبر «تبدیل ایرپادز به ابزار سلامتی در آینده نزدیک» را حتما بخوانید. همچنین نظرات خود را با ما درباره این فناوری جدید اپل به اشتراک بگذارید.