مارک گورمن در خبرنامه فناوری هفتگی خود که هر یکشنبه منتشر می‌شود یک خبر جالب در مورد آخرین نسخه «Power On» را منتشر کرده است. او می‌گوید تبدیل ایرپادز به ابزار سلامتی یکی از اهداف اپل است. گورمن می‌نویسد Live Listen AirPods صدا را از سراسر اتاق تقویت می‌کند و می‌توان از آن به عنوان سمعک استفاده کرد.

گورمن می‌گوید اگر اپل قصد دارد ایرپادز را به یک سمعک مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) تبدیل کند. اخیرا قوانین در ایالات متحده آمریکا تغییر کرده است و سمعک‌ها را می‌توان بدون نسخه خریداری کرد و این به اپل اجازه می‌دهد ایرپادزهای جدید را به عنوان سمعک در بازار عرضه کند. تبدیل ایرپادز به ابزار سلامتی می‌تواند به بیش از ده‌ها میلیون نفر کمک کند.

طرح اولیه ایرپاد به عنوان ابزار سلامتی

سال 2016، اپل حق اختراعی برای سیستمی دریافت کرد که اجازه می‌داد ضربان قلب، دمای بدن و سایر داده‌های بیومتریک سلامت کاربر را ردیابی کند. اپل حتی چند سال قبل از انتشار اولین ایرپادزها، امتیاز تعبیه حسگرها در هدفون‌ و هندزفری‌‌های خود را دریافت کرد که ضربان قلب و سطح تعریق کاربران را اندازه‌گیری می‌کرد.

علاوه بر ویژگی Live Listen، گزینه‌ای برای کاربران ایرپادز پرو که از کم شنوایی رنج می‌برند وجود دارد. وقتی Conversation Boost را فعال کنند، می‌توانند از میکروفون روی دستگاه برای کمک به تقویت مکالمات استفاده کنند. این ویژگی به اندازه Live Listen مفید یا قدرتمند نیست، اما مکالمه را برای کاربر کمی آسان‌تر می‌کند.

اپل‌واچ نیز به دلیل استفاده از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی برای نجات جان افراد شناخته می‌شود. شرکت اپل قصد دارد این دو دستگاه را به عنوان ابزارهای مرتبط با سلامتی کاربران در آینده نزدیک عرضه کند.

خبر مرتبط: افزایش ۳۴ درصدی سهم اپل از بازار هدفون های بی سیم