قابلیت جدید «تراز» دوربین آیفون‌ها در نسخه بتا iOS 17 اضافه شده که به کاربران برای ثبت تصاویر صاف کمک می‌کند.

پس از عرضه نسخه بتا عمومی iOS 17 ما به دنبال قابلیت‌های مخفی آن بوده‌ایم و تاکنون چندین ویژگی مانند حالت استندبای و استیکرهای جدید در لایو فوتو مشخص شده است. اما قابلیت جدیدی با نام تراز (level) در برنامه دوربین پیدا شده که به کاربران برای ثبت تصاویر صاف کمک می‌کند.

روش فعال کردن آن به چه صورت است؟ این قابلیت به صورت پیش فرض غیرفعال است و در منو اصلی برنامه دوربین وجود ندارد. مانند قابلیت گرید که با اعمال قانون یک سوم در برنامه به کاربر در ثبت تصاویر بهتر کمک زیادی می‌کند، در بخش تنظیمات داخل برنامه قرار گرفته است.

نحوه فعال کردن قابلیت Level در آیفون

برای فعال‌سازی این قابلیت، ابتدای باید اپلیکیشن دوربین را باز کنید و سپس به بخش تنظیمات رفته و گزینه «Level» را مطابق تصویر که زیرعنوان‌های «Composition» محسوب می‌شود، فعال کنید.

پس از تمکیل فرآیند فعال‌سازی «Level»، به اپلیکیشن دوربین بازگردید؛ اکنون باید بتوانید سه خط افقی در یک راستا مشاهده کنید که با چرخاندن گوشی به چپ یا راست، خطوط کناری ثابت باقی می‌مانند و خط وسط همگام با تکان‌های دستان شما جابجا می‌شود. برای درک بهتر می‌توانید از ویدئو زیر استفاده کنید.

با قرار گرفتن هر سه خط در یک راستا، رنگ خط وسط به زرد درمی‌آید که نشان‌دهنده تراز بودن دوربین و ثبت تصاویر صاف است.

مانند گرید، قابلیت تراز هم همواره مورد استفاده نخواهد بود، اما قطعا در برخی موارد به کاربر کمک می‌کند. اگر به استفاده از این قابلیت و دیگر قابلیت‌های نسخه بتا iOS 17 علاقه دارید، می‌توانید به مقاله آموزشی نصب ما مراجعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید این نسخه آزمایشی بوده و ممکن است در نسخه اصلی با تغییراتی همراه شود.

نظر شما درباره قابلیت جدید تراز دوربین در سیستم‌عامل iOS 17 چیست؟ آیا می‌تواند به تجربه کاربری کمک کند؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: