هواوی موفق به تولید تراشه با پشتیبانی اینترنت 5G شده است و احتمالا تا قبل از زمستان اولین گوشی با این تراشه را روانه بازار خواهد کرد.

چهار سال از تحریم هواوی توسط ایالات متحده آمریکا ماه می ۲۰۱۹ و قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا می‌گذرد. در ابتدا قرار بود شرکت‌های آمریکایی معاملات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را با هواوی قطع کنند تا این شرکت به تکنولوژی 5G دسترسی نداشته باشد. اکنون رویترز گزارش داده که هواوی با همکاری شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌هادی SMIC چینی موفق به تولید تراشه با پشتیبانی از اینترنت همراه 5G شده است.

بر اساس گزارش‌های سه شرکت تحقیقاتی که بازار گوشی‌های هوشمند چینی را پوشش می‌دهند، هواوی و SMIC با توسعه تراشه N+1 به‌وسیله اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) هواوی موفق به دستیابی به اینترنت 5G شده‌اند. بر این اساس، تراشه مذکور قدرت و سرعتی مشابه با تراشه‌های ۷ نانومتری موجود در بازار دارد، اگرچه با این تکنولوژی طراحی نشده است.

5G اینترنت

بازگشت به اینترنت 5G موفقیتی بزرگ برای هواوی خواهد بود زیرا تا قبل از آن در کنار اپل و سامسونگ به عنوان ۳ ابرشرکت تکنولوژی شناخته می‌شد. در سال ۲۰۲۰ هواوی ۶۷ میلیارد دلار سود کرده بود، اما پس از آن حدود ۵۰٪ افت درآمد را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اپل و علی‌الخصوص سامسونگ هم از این تحریم‌ها استقبال کرده بودند.

کارشناسان معتقدند هواوی ۲ تا ۴ میلیون تراشه تولید خواهد کرد که این عدد در شرایط آرمانی می‌تواند به ۱۰ میلیون تراشه نیز برسد. اولین گوشی هواوی با این تراشه تا قبل از زمستان روانه بازار خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خرید گوشی‌های هواوی در صورت دستیابی به اینترنت 5G دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: