هواوی در سکوت خبری گوشی جدید خود را برای عرضه در بازار جهانی معرفی کرد. این گوشی هواوی نوا Y91 نام دارد که ظاهرا از طراحی نمایشگر آیفون ۱۴ الهام گرفته و دارای ناچ شبیه به آیفون ۱۴ در قسمت بالایی است.

البته سخت افزار به‌کار برده شده در هواوی نوا Y91 با آیفون ۱۴ یکسان نیست. برخلاف آیفون، نوا Y91 فاقد سنسور تشخیص چهره است. با این حال، این موضوع باعث نمی‌شود که گوشی ارزش خود را از دست بدهد. هواوی ویژگی‌های زیادی را با قیمتی مقرون به‌صرفه در این دستگاه قرار داده که در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قابلیت‌های هواوی نوا Y91

یکی از ویژگی‌های برجسته هواوی نوا Y91 صفحه‌نمایش آن است. این گوشی دارای پنل ۶.۹۵ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس ۲۷۰ هرتزی است که می‌تواند تجربه گیمنیگ خوبی را به کاربران ارائه دهد.

همچنین Nova Y91 دارای تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ است. این گوشی در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. هر دو نسخه با ۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شوند که برای بازی‌های سطح متوسط و برنامه‌های روزانه کافی است.

درون ناچ هواوی Nova Y91، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. در پنل پشتی دستگاه هم یک ماژول دوربین دوگانه دایره‌ای شکل قرار گرفته است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین دوم سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. البته گمان بر این است که بسیاری از کاربران دوربین اولترا واید را به سنسور دوم ترجیح می‌دادند.

طراحی ناچ هواوی nova Y91

باید یادآور شویم که هواوی چندین ویژگی جذاب برای دوربین نوا Y91 در نظر گرفته است. این ویژگی‌ها شامل پرتره در شب، پرتره با وضوح بالا، پرتره با نور پس‌زمینه، پرتره بوکه، منظره و عکاسی با هوش مصنوعی است. این گوشی همچنین دارای ویژگی ضبط مداوم با دوربین جلو و عقب است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی فیلم‌هایی با کیفیت سینمایی ایجاد کرد.

در ادامه، هواوی نوا Y91 با باتری عظیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ ۲۲.۵ واتی عرضه می‌شود که به کاربران امکان استفاده مداوم از گوشی را در طول روز می‌دهد.

سایر قابلیت‌ها و قیمت احتمالی

به‌نظر می‌رسد Huawei Nova Y91 تمرکز زیادی روی تجربه کاربری دارد. این دستگاه سیستم بلندگوی دوگانه استریو دارد که هدف آن نشان دادن تمام جزئیات موسیقی است. هواوی بیان می‌کند که این ویژگی تجربه گوشی دادن به موسیقی، تماشای فیلم و هیجانات بازی را تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

علاوه‌بر این، Nova Y91 دو مرکز امنیتی و حفظ حریم خصوصی خواهد داشت. مرکز دوم به شما اجازه می‌دهد به تمامی برنامه‌هایی که اطلاعات شخصی شما در اختیار دارند کنترل کامل داشته باشید. از سوی دیگر، مرکز امنیتی به‌طور خودکار گوشی را اسکن می‌کند و در صورت شناسایی بد افزار یا برنامه مشکوک به شما هشدار می‌دهد.

در انتها، هواوی به‌طور رسمی قیمت نوا Y91 را اعلام نکرده است. اما قیمت مورد انتظار آن حدود ۲۸۹ دلار است که با وجود تراشه معمولی و میزان حافظه رم و حافظه داخلی پایین، قیمتی بسیار مناسب برای این گوشی خواهد بود.

اخبار مرتبط:‌ هواوی از سری Watch 4 رونمایی کرد