نسخه چهارم بتای اندروید ۱۴ قبل از انتشار نسخه پایدار دردسترس کابران این سیستم‌عامل قرار گرفت.

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر معروف حوزه فناوری، میشال رحمان در توییتی بیان کرد چهارمین نسخه اندروید ۱۴ قبل از ارائه نسخه پایدار توسط گوگل در دسترس برخی کاربران قرار گرفت؛ اگر قصد دارید از ویژگی‌های نسبی این نسخه بهره‌مند شوید باید به تنظیمات دستگاه اندروید خود بروید تا با چند کلیک دستگاه‌تان را به این نسخه مجهز کنید.

این به‌روزرسانی در پایگاه داده‌های اندروید با شماره UPB4.230623.005 به ثبت رسیده و حجمی در حدود ۲۰۸ مگابایت دارد.‌ همچنین این نسخه بتا ویژگی قفل خودکار را با خود به‌همراه آورده که مشابه آیفون‌ها عمل می‌کند. اکنون گوشی‌های اندرویدی مانند پیکسل‌ها و شیائومی برای باز شدن نیاز به تایید کاربر دارند.

برای فعال‌سازی این ویژگی باید ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید سپس به قسمت امنیت و حریم خصوصی بروید و گزینه قفل دستگاه و قفل صفحه را پیدا کنید. اکنون می‌توانید با کلیک روی آیکون ویژگی مذکور را فعال یا غیرفعال کنید.

اطلاعات ساخت گوشی در نسخه بتا اندروید 14

از ویژگی‌های دیگری که نسخه چهارم اندروید ۱۴ با خود آورده و در نسخه پایدار نیز شاهد آن خواهیم بود می‌توان به اطلاعات کامل ساخت گوشی اشاره کرد‌. می‌توانید برای مشاهده اطلاعات تکمیلی از سال ساخت دستگاه به تنظیمات بروید و روی گزینه «درباره گوشی» کلیک کنید. رحمان می‌گوید این ویژگی با استفاده از شماره سریال دستگاه می‌تواند سال ساخت را تخمین بزند.

اگر از نسخه سوم اندروید ۱۴ استفاده کرده باشید تاکنون متوجه شدید که این نسخه از گزینه اشتراک‌گذاری اسناد پشتیبانی نمی‌کند، اما اکنون با انتشار نسخه چهارم گوگل توانسته این قابلیت مهم و کاربردی را برای کاربران بتا اضافه کند.

در پایان یادآوری می‌شود که برای نصب نسخه چهارم بتای اندروید ۱۴ باید مراحل Settings > System > System Update را دنبال کنید. اگر این نسخه تمامی ویژگی‌های لازم را به‌خوبی اجرا کند و گوگل با بازخوردهای مثبت از سوی کاربران مواجه شود این احتمال وجود دارد که ماه آینده به‌روزرسانی نسخه پایدار اندروید ۱۴ برای گوشی‌های پیکسل منتشر شود.

اخبار مرتبط: ویژگی‌های سومین نسخه بتا اندروید ۱۴