گوگل مسیج قابلیت ارسال ایموجی متحرک را برای برخی از کاربران اندرویدی در دسترس قرار است، اما محدودیت‌هایی برای این قابلیت وجود دارد.

ایموجی‌های عادی از گذشته وجود داشته‌اند، اما قطعا ایموجی متحرک بسیار جذاب‌تر از ایموجی عادی است. کاربر ردیت، بروتا بریج اولین کسی بود که قابلیت جدید را در گوگل مسیج مشاهده و سپس در ساب‌ردیت گوگل مسیج خبر آن را منتشر کرد. همچنین متخصص اندروید، میشال رحمان، گزارش‌هایی از کاربران دریافت و منتشر کرد که حاکی از متحرک شدن ایموجی‌ها در این شبکه بود.

البته محدودیت‌هایی هم برای ارسال ایموجی متحرک در گوگل مسیج وجود دارد، مثلا این قابلیت فقط در مناطق خاص برای برخی از کاربران منتشر شده است و همه‌ی کاربران به آن دسترسی ندارند. همچنین این قابلیت فقط در صورت ارسال تکی ایموجی فعال می‌شود و در صورت ارسال چند ایموجی یا ارسال همراه با متن، متحرک نخواهد بود. با وجود محدودیت‌ها، تعداد زیادی از ایموجی‌ها متحرک‌سازی شده‌اند که به بهبود ظاهری چت کاربر کمک می‌کند.

جزئیات این قابلیت مانند زمان عرضه عمومی و سازگاری با نسخه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود گوگل در آینده اطلاعات بیشتری در مورد ایموجی‌های متحرک منتشر کند.

همچنین به تازگی نسخه بتا گوگل مسیج از قابلیت Magic Compose بهره‌مند شده که با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربر کمک می‌کند تا سریع‌تر به پیام‌های خود در چت پاسخ دهد. به علاوه اخباری حاکی از تلاش گوگل در رابطه با طراحی مجدد رابط کاربری صوتی برای پاسخ به پیام و تعبیه قابلیت جدید برای طراحی پروفایل کاربری بهتر چند ماه قبل منتشر شده بود.

اخبار مرتبط: