درحالی‌که کمتر از ۱۰ روز تا معرفی ناتینگ فون ۲ زمان باقیست، امروز تصاویر واقعی این گوشی در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

در روزهای اخیر شاهد اخبار متعددی از گوشی ناتینگ فون ۲ در سایت‌های خبری هستیم که جزئیاتی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی این گوشی هوشمند را به ما نشان می‌دهند؛ اما امروز مارکوس براونلی که یکی از معروف‌ترین افشاگران یوتیوبری محسوب می‌شود، در ویدئویی ۱۵ دقیقه‌ای به بررسی کامل طراحی ناتینگ فون ۲ به‌خصوص پنل پشتی و الگو‌های نوری آن پرداخته است.

اوایل ماه گذشته، کارل پی از دوربین ناتینگ فون ۲ رونمایی کرد و مشخص شد که سنسور‌های به‌کار رفته در این دستگاه نسبت به نسل گذشته با بهبود‌های اندکی همراه است. همچنین تراشه مورد استفاده در این گوشی کوالکام اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ است که به قابلیت‌های دوربین بیش از پیش می‌افزاید و اجازه می‌دهد که شرکت سازنده پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری در آینده برای سیستم دوربین داشته باشد.

ناتینگ فون ۲ گلیف تایمر

با توجه به تصاویر واقعی منتشر شده می‌توان دریافت که صفحه‌نمایش ناتینگ فون ۲ نسبت به فون ۱ کمی بزرگ‌تر خواهد بود و الگو‌های نوری و جایگاه ال‌ای‌دی‌های پنل پشت تغییر یافته و از شفافیت‌ بالایی برخوردار است. این تصاویر که طراحی نهایی گوشی را برای کاربران به نمایش می‌گذارد با رندرهایی که در ماه‌های اخیر انتشار یافته کاملا مطابقت دارد؛ اما در آن زمان کارل پی اعلام کرد که تمامی رندرها جعلی هستند.

همان‌طور که اشاره کردیم جایگاه نور‌های ال‌ای‌دی در ناتینگ فون ۲ با تغییراتی همراه هستند که می‌توان گفت قابل توجه‌ترین تغییری است که در این گوشی نسبت به فون ۱ مشاهده می‌شود. برای مثال، عناصر نوری گلیف اطراف ماژول دوربین به دو بخش و نوار شارژ بی‌سیم به شش قسمت تقسیم می‌شوند که هنگام زنگ خوردن گوشی می‌تواند نورپردازی منحصر به‌فردی را ارائه دهد.

مارکوس براونلی در ویدئو یوتیوبی خود می‌گوید که تمامی نور‌های ال‌ای‌دی سفید رنگ هستند که تفاوتی با فون ۱ نخواهند داشت؛ اما در نسل جدید با استفاده از اپلیکیشن گلیف کامپوزر کاربران می‌توانند الگو‌های نوری را برای خود شخص‌سازی کنند که به‌نظر ایده‌ جالبی خواهد بود.

ناتینگ فون ۲ گلیف تایمر

به‌نقل از سایت 9to5google، بخش میانی دستگاه که از شش قسمت الگوی نوری تشکیل می‌شود دارای ۱۶ عدد LED است که می‌توانند برای عملکرد‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند؛ در ادامه به چند عملکرد ال‌ای‌دی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نشانگر میزان صدای دستگاه (نور LED براساس میزان صدای دستگاه کم یا زیاد می‌شود)
  • گلیف تایمر (شمارش معکوس براساس زمان مشخص‌شده)

نور‌های گلیف در نسل اول ناتینگ تنها برای برنامه‌های انحصاری این گوشی فعال بود؛ اما این سازنده گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفته است تا این قابلیت‌ را برای برخی برنا‌مه‌های سوم شخص نظیر اوبر و زوماتو فعال کند. همچنین رابط کاربری گلیف می‌تواند از اعلان‌ برنامه‌های خاص که توسط کاربر شخصی‌سازی می‌شوند پشتیبانی کند و در صورت دریافت پیام‌ها روشن شوند.

اخبار مرتبط: افشای اطلاعات جدید از ناتینگ فون ۲