تحلیل‌گر معروف توییتر، مینگ-‌چی کو، می‌گوید اپل برای یکپارچگی عینک ویژن پرو با آیفون ۱۵ تراشه این دستگاه را ارتقا می‌دهد.

اواسط ماه جاری، کمپانی اپل از جدیدترین نوآوری در حوزه فناوری حین برگزاری کنفرانس WWDC رونمایی کرد. اما مینگ-‌چی کو گزارش‌های جدیدی را ارائه کرد که برنامه‌های اپل برای همگام‌سازی آیفون با ویژن پرو را در اواخر سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

طی توییت جدیدی از مینگ-چی کو، وی اظهار کرد که اپل قصد دارد برای وارد شدن به دنیای رقابت عینک‌های واقعیت ترکیبی، سخت‌افزار‌ گوشی‌های آیفون را برای همگام‌سازی با این دستگاه‌ها ارتقا دهد. در ادامه توضیح می‌دهد: اکوسیستم منحصر به‌فرد عینک ویژن پرو می‌تواند به کلید موفقیت اپل در این فناوری نوظهور تبدیل شود و به‌عنوان پادشاه دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را ثابت کند.

همان‌طور که گفتیم برای ایجاد چنین فرآیندی تراشه Ultra Wideband در آیفون ۱۵ باید به‌روزرسانی شود؛ طبق گفته کو، کمپانی اپل در حال تحقیق و توسعه نسخه جدیدی از تراشه اولترا وایدبند است که احتمالا با نام U2 معرفی خواهد شد که پردازش سریع‌تری را از خود ارائه می‌دهد.

در ادامه این تحلیل‌گر عنوان کرد که اپل برای ارتقا تراشه مذکور معماری آن را از ۱۶ نانومتری به ۷ نانومتری که از فناوری بسیار پیشرفته‌تری برخوردار است تغییر می‌دهد که با بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی در Interaction Nearby همراه می‌شود.

توییت‌های مینگ-چی کو

همچنین سری آیفون ۱۶ شامل وا‌ی‌فای ۷ می‌شود که به هدف اپل برای همگام‌سازی محصولات در شبکه اینترنت محلی یکسان کمک می‌کند تا کاربران تجربه اکوسیستمی بهتری داشته باشند. وای‌فای نسل ۷ نویدبخش افزایش سرعت انتقال و توان داده‌ها است؛ در واقع اعتلاف وای‌فای (Wi-Fi Alliance) به‌طور خاصی به مزایای نسل جدید وای‌فای برای توسعه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرده است. در همین رابطه مدیرعامل انجمن جهانی وای‌فای، کوین رابینسون اظهار کرد:

نسل جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کاربران را وارد دنیای جدیدی از فناوری می‌کند. بر این‌ اساس، وای‌فای ۷ طیف وسیعی از امکانات را برای کاوش در جهان مجازی برای کاربران ایجاد می‌کند؛ با سرعت فوق‌العاده بالا و پایدار این فناوری کاربران قادر هستند تجربه‌ای نامحسوس و غیرقابل تصوری را داشته باشند.

اپل از تراشه یو وان برای ارائه چندین ویژگی استفاده کرد و آن را در کنار آیفون ۱۱ معرفی کرد. این تراشه برای ویژگی‌هایی نظیر فاید مای، هندآف، پرسیژن فایندینگ و آیردراپ کاربرد دارد و پیش‌بینی می‌شود که نسخه به‌روزرسانی شده U2 پردازنده اولترا وایدبند می‌تواند در همگام‌سازی دستگاه ویژن پرو با سایر محصولات اپل نقش مهمی را ایفا کند.

در انتها، کو می‌گوید کلیدی‌ترین نکته در موفقیت ویژن پرو همگام‌سازی این دستگاه با سایر دستگاه‌ها در اکوسیستم این شرکت است. در مراسم WWDC اعلام شد که این عینک هوشمند با قیمت ۳۴۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد و در بخش تیم بازاریابی اپل پیش‌بینی می‌شود که سالیانه بین ۸۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون نسخه از آن وارد بازار شود. البته چندی پیش اپل اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ نسخه ارزان‌تری از این عینک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته وابستگی در فروش عینک ویژن پرو به همگام‌سازی با آیفون تنها منوط به دوران ابتدایی این دستگاه است. به‌نظر می‌رسد در آینده نه‌چندان دور اپل با بهبود تراشه یو وان و نسل جدید وای‌فای می‌تواند امکانات جدیدی را در عینک هوشمند این کمپانی بدون وابستگی به هیچ دستگاه دیگری ایجاد کند.