امروز اطلاعاتی از تاریخ عرضه ریلمی GT 7 پرو، جدیدترین پرچم‌دار این برند چینی به دست رسید که نشان از عرضه قریب‌الوقوع آن دارد.

گوشی ریلمی GT 7 پرو قرار است در ماه جاری به بازار عرضه شود. این دستگاه جزو اولین گوشی‌هایی خواهد بود که در بازار چین با تراشه Snapdragon 8 Elite عرضه می‌شود. با این حال، در بازار جهانی شرایط فرق دارد و این دستگاه، اولین گوشی است که با تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام، در بازار گلوبال در دسترس قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد قدم‌های اولیه برای عرضه آن به صورت جهانی برداشته شده زیرا به تازگی، تاییدیه NBTC کشور تایلند را نیز دریافت کرده است.

در پایگاه داده NBTC تایلند، این دستگاه با شماره مدل RMX5011 قرار گرفته است. مثل همیشه، در وبسایت NBTC خبری از جزئیات سخت‌افزاری گوشی نیست اما لیست شدن در این وبسایت، تاریخ عرضه ریلمی GT 7 پرو را نزدیک‌تر از آنچه تصور می‎‌کردیم قرار می‌دهد. احتمال می‌دهیم این دستگاه در ماه نوامبر وارد بازار هند شود. چنین زمان‌بندی برای عرضه در بازار هند، این گوشی را تبدیل به رقیبی برای دستگاه قدرتمند iQOO 13 می‌کند که آن نیز قرار است در ماه دسامبر در بازار هند عرضه شده و قابل خریداری باشد.

بر اساس شایعات، گوشی ریلمی GT 7 پرو قرار است از یک صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED استفاده کند که رزولوشن 1.5K به همراه نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را تقدیم کاربران می‌کند. این دستگاه همچنین اولین محصول شرکت ریلمی است که از یک حسگر اثرانگشت اولترا سونیک در زیر صفحه نمایش بهره می‌برد تا امنیت بیشتری را تقدیم کاربران کرده و در عین حال، راحت‌تر و دقیق‌تر نیز عمل کند.

تاریخ عرضه ریلمی GT 7 پرو

در قسمت جلویی، ریلمی GT 7 پرو از یک دوربین 32 مگاپیکسلی برای ثبت انواع ویدئوها و تصاویر سلفی استفاده می‌کند. در قسمت پشتی نیز دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی LYT-700 با قابلیت لرزش‌گیر اوپتیکال به عنوان سنسور اصلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک لنز 50 مگاپیکسلی LYT-600 از نوع پریسکوپی تله‌فوتو با زوم 3 برابری اوپتیکال است که می‌تواند تصاویری با کیفیت و تماشایی برای کاربران تولید کند.

همانطور که ذکر شد، این گوشی پرچم‌دار قرار است از تراشه Snapdragon 8 Elite استفاده کند که با رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR5x و تا یک ترابایت حافظه داخلی نیز همراه شده است. علاوه بر این موارد، انتظار می‌رود باتری این دستگاه نیز برابر با 6500 میلی‌آمپرساعت باشد و شرکت ریلمی برای شارژ کردن این باتری عظیم و غول‌پیکر، از یک شارژر 120 واتی استفاده کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پر شده و از اتلاف وقت کاربر جلوگیری کند.

علاوه بر تاریخ عرضه ریلمی GT 7 پرو، می‌دانیم که قاب آن نیز قرار است از جنس فلز باشد و همچنین این گوشی موفق به دریافت گواهی IP68/69 برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار شده است. در روز عرضه، این پرچم‌دار چینی با رابط کاربری Realme UI 6 که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 است در دسترس خریداران قرار گرفته و امکاناتی ویژه تقدیمشان خواهد کرد. در نهایت باید بگوییم که این اطلاعات چیزی بیش از شایعه نیستند و برای تایید نهایی‌شان باید منتظر اعلام رسمی از سوی شرکت ریلمی باشیم.