طراحی گلکسی A36، با حفظ اصالت سری A، از عناصر طراحی شاخص سری نوت نیز بهره‌مند شده است.

سامسونگ اخیراً با انتشار اطلاعاتی در بنچمارک Geekbench، خبر از تولید گوشی میان‌رده جدیدش، گلکسی 5G A36 داده بود. اما این تنها اطلاعاتی نبود که از این گوشی به بیرون درز پیدا کرد. به لطف افشاگری‌های اخیر، اکنون جزئیات کامل‌تری از طراحی این گوشی در دسترس قرار گرفته است.

براساس رندرهای باکیفیتی که توسط یک منبع معتبر منتشر شده، شاهد یک تغییر قابل‌توجه در طراحی ماژول دوربین پشتی این گوشی هستیم. برخلاف نسل‌های قبلی که از ماژول دوربین با حلقه‌های جداگانه استفاده می‌کردند، در گلکسی 5G A36 ماژول دوربین به‌صورت یک جزیره مستطیلی شکل و عمودی طراحی شده است. این تغییر طراحی، ظاهری مدرن‌تر و متفاوت‌تر به این گوشی بخشیده است.

تصاویر منتشر شده از طراحی گلکسی A36 نشان می‌دهد که سامسونگ در این مدل تغییرات قابل‌توجهی در طراحی ایجاد کرده است. ظاهر کلی دستگاه یادآور طراحی جذاب گلکسی نوت 10 است که این موضوع می‌تواند طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

طراحی گلکسی A36

یکی از تغییرات مهم در این گوشی، افزایش ابعاد آن است. گلکسی A36 نسبت به مدل قبلی کمی بلندتر شده تا بتواند نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر را در خود جای دهد. اما در عین حال، سامسونگ موفق شده است ضخامت دستگاه را کاهش دهد و آن را باریک‌تر از نسل قبلی کند. البته وجود ماژول دوربین باعث شده تا ضخامت کلی دستگاه در قسمت دوربین کمی افزایش یابد. تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت باتری این گوشی منتشر نشده است. اما با توجه به تلاش سامسونگ برای کاهش ضخامت دستگاه، این نگرانی وجود دارد که ظرفیت باتری نیز کاهش یافته باشد.

اطلاعات دقیقی در مورد سخت‌افزار داخلی گلکسی A36 در دسترس نیست. بااین‌حال، براساس آخرین بنچمارک‌ها، احتمال استفاده از تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 یا 7 اس نسل 2 در این گوشی وجود دارد. این در حالی است که مدل‌های قبلی سری A از تراشه‌های مختلفی مانند دایمنسیتی 1080 و Exynos 1380 استفاده می‌کردند.

از نظر طراحی، رندرهای منتشر شده نشان می‌دهند که گلکسی A36 دارای یک نمایشگر تخت با دوربین سلفی پانچ‌ مرکزی است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی نامتقارن به نظر می‌رسند، اما به طور کلی طراحی آن شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد. همچنین انتظار می‌رود حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر تعبیه شود.

لازم‌به‌ذکر است که این رندرها هنوز رسمی نیستند و ممکن است طراحی نهایی گوشی کمی متفاوت باشد. با توجه به اینکه گلکسی A35 در اواخر ماه اسفند 1402 معرفی شد، می‌توان انتظار داشت که گلکسی A36 و A56 نیز در بازه زمانی مشابهی رونمایی شوند.