قیمت گلکسی A35 و A55 در اروپا و اغلب نقاط جهان با کاهش حدود ۲۶ درصدی همراه شده و احتمال آن وجود دارد ۲ میان‌رده محبوب در بازار ایران هم ارزان‌تر شوند.

ماه گذشته شرکت سامسونگ ۲ گوشی میان‌رده گلکسی A35 و A55 را به‌عنوان جانشین ۲ گوشی محبوب A34 و A54 راهی بازار کرد. این ۲ دستگاه با ارتقا سخت‌افزاری همراه شده و پیش‌بینی می‌شود باتوجه به موفقیت نسل‌های قبلی در بازار ایران و جهان، این ۲ دستگاه هم بتوانند درآمدزایی مناسبی برای سامسونگ به‌همراه داشته باشند. بااین حال نسل جدید قیمت بالایی داشت تاجایی که اختلاف قیمتی میان گلکسی A55 میان‌رده و S23 FE به‌عنوان یک پرچمدار اقتصادی درحال حاضر حدودا ۳ میلیون تومان است و با خرید پیکربندی ۲۵۶ گیگابایتی، اختلاف به کمتر از ۲ میلیون کاهش می‌یابد.

اکنون سامسونگ تصمیم گرفت برای افزایش فروش ۲ سری میان‌رده محبوب، قیمت گلکسی A35 و A55 را در اغلب نقاط جهان ازجمله اروپا کاهش دهد. جالب اینجاست که حدودا یک ماه از عرضه این ۲ گوشی گذشته و کاهش قیمت آن می‌تواند عامل تبلیغاتی مهمی برای افزایش فروش باشد.

گلکسی A55 درزمان عرضه با ۲ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه شد. این ۲ نسخه درابتدا به‌ترتیب ۴۸۰ و ۵۳۰ یورو قیمت داشتند، اما اکنون قیمت آنها به‌ترتیب به ۴۰۰ و ۴۶۰ یورو کاهش یافته است. ازسوی دیگر A35 هم در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی و رم و قیمت ۱۲۸/۶ گیگابایت و ۳۸۰ یورو و ۲۵۶/۸ گیگابایت و ۴۶۵ یورو عرضه شد که اکنون با ارزان شدن قیمت آن در اروپا به ۳۰۰ و ۳۸۵ یورو کاهش یافته است.

کاهش قیمت گلکسی A55

گلکسی A55 و A35 به‌ترتیب به تراشه‌های اگزینوس ۱۴۹۰ و ۱۳۸۰ مجهز شده‌آند. این ۲ تراشه در گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌شوند که نسخه ۱۳۸۰ در گلکسی A54 هم استفاده شده بود. هر ۲ دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی تغذیه می‌کنند و به رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده‌اند. یکی از مواردی که سامسونگ درآنها تمرکز ویژه‌ای داشته، امنیت ۲ دستگاه است که از سیستم اختصاصی Samsung Knox Vault برای اولین بار در گوشی سری A از آنها استفاده کرد.

گلکسی A55 به ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پانچ هول مجهز شده است. ازسوی دیگر گلکسی A35 به دوربین اصلی ۵۰، دوربین اولترا واید ۸، دوربین ماکرو ۵ و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. از دیگر مشخصات این سری می‌توان به شتیبانی از اسپیکر استریو با دالبی آتموس و برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ آیا باتوجه به کاهش ارزان شدن گلکسی A35 و A55 در اروپا و اغلب نقاط جهان شاهد کاهش قیمت ۲ میان‌رده محبوب در بازار ایران هم خواهیم بود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: