با اضافه شدن حالت Stage Manager به آیپد مینی 7، این دستگاه کوچک و قدرتمند به ابزاری کارآمد برای انجام همزمان چندین وظیفه تبدیل می‌شود.

از زمان معرفی iOS 9، آیپدها قابلیت اجرای چندین برنامه به‌صورت همزمان را به کاربران ارائه داده‌اند. اما با معرفی iPadOS 16، اپل این قابلیت را با ویژگی Stage Manager بهبود بخشید و به کاربران اجازه داد تا برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور و قابل تنظیم اجرا کنند.

برای استفاده از Stage Manager، وجود رم کافی در دستگاه ضروری است. در ابتدا، این ویژگی تنها در آیپدهای مجهز به تراشه M1 با 8 گیگابایت رم قابل استفاده بود. سپس، اپل پشتیبانی از آن را به برخی مدل‌های قدیمی‌تر آیپد پرو با رم کمتر نیز گسترش داد؛ اما با محدودیت‌هایی مانند عدم پشتیبانی از نمایشگر خارجی روبه‌رو بود. اگرچه ممکن است اجرای چندین برنامه به‌صورت همزمان در صفحه نمایش کوچک آیپد مینی برای همه کاربران مناسب نباشد، اما اپل می‌تواند با کمی خلاقیت، راه‌های دیگری برای استفاده از این ویژگی در دستگاه‌های مختلف پیدا کند.

حالت Stage Manager برای آیپد مینی 7

آیپد مینی 7 پتانسیل بسیار بالایی برای پشتیبانی از ویژگی Stage Manager دارد. با توجه به مجهز بودن این مدل به تراشه قدرتمند A17 Pro و 8 گیگابایت رم، به راحتی می‌تواند چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند. اگرچه عملکرد این تراشه به اندازه تراشه M1 نیست، اما به مراتب قوی‌تر از تراشه A12Z است که درحال‌حاضر از نسخه محدودی از Stage Manager پشتیبانی می‌کند.

با توجه به این مشخصات فنی، منطقی است که اپل امکان استفاده از Stage Manager را حداقل هنگام اتصال آیپد مینی 7 به نمایشگر خارجی، کیبورد و ماوس فراهم کند. این قابلیت می‌تواند تجربه کاربری را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد و آیپد مینی را به یک ابزار کارآمد برای انجام وظایف مختلف تبدیل کند. تصور کنید یک دستگاه کوچک و قابل حمل در اختیار داشته باشید که با اتصال به یک مانیتور، به یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند تبدیل شود.

بااین‌حال، اپل هنوز به طور رسمی از پشتیبانی آیپد مینی 7 از Stage Manager خبری نداده است. اما با توجه به سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه و قابلیت‌های مشابه در دیگر محصولات اپل، می‌توان انتظار داشت که در آینده و با عرضه نسخه‌های جدید iPadOS، این ویژگی به آیپد مینی 7 نیز اضافه شود.