سال گذشته، شرکت متا ساخت نسخه آیپد اپلیکیشن واتساپ را تایید کرد اما متاسفانه تا به امروز، خبری از این نسخه به گوش نخورده است.

چندی پیش، شرکت متا بالاخره اپلیکیشن واتساپی مخصوص سیستم عامل macOS توسعه داده و در دسترس کاربران قرار داد تا بر روی این سیستم عامل نیز با کمترین دردسر، بتوانند از این پیام‌رسان استفاده کنند. در ماه سپتامبر نیز نسخه بتایی برای اپلیکیشن واتساپ در آیپد عرضه شد اما تا به این لحظه، این اپلیکیشن همچنان در نسخه بتا باقی مانده و هیچ خبری از عرضه نهایی آن در دست نیست.

متاسفانه متا در زمینه اپلیکیشن‌های آیپد عملکرد بسیار ضعیفی داشته و اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خود را بر روی سیستم عامل این دستگاه‌ها عرضه نکرده است. برای مثال، در بین اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و تردز تنها فیسبوک است که چند سال قبل نسخه‌ای مخصوص آیپد دریافت کرد که همین نسخه نیز مدت زیادی است که هیچ آپدیت جدیدی دریافت نکرده است. آدام موسری مدیر عامل بخش اینستاگرام متا عنوان کرد که در حال حاضر، آیپد بخشی از اولویت‌های آنان نیست و به‌همین دلیل، به آن کم لطفی می‌شود.

تیم سازنده واتساپ برخلاف سایر اپلیکیشن‌های متا، کمی متعهدتر به‌نظر رسیده و توجهاتی به سیستم عامل‌ها و محصولات مختلف اپل دارند. نسخه Electron آن که در مدت زیادی در دسترس کاربران مک قرار داشت، بالاخره حذف شده و واتساپ همه را مجبور به استفاده از نسخه رسمی در مک‌بوک‌ها کرد که ایرادات نسخه Electron را نداشته و بسیار بهتر از این نسخه اجرا و پردازش می‌شود.

نسخه آیپد اپلیکیشن واتساپ

نسخه آیپد اپلیکیشن واتساپ در حال حاضر فقط در حالت بتا در دسترس بوده و متا از این طریق، سعی کرد به نوعی به درخواست‌های مکرر کاربران پاسخ دهد. در حال حاضر، می‌توانید اپلیکیشن‌های اینستاگرام و تردز را به کمک نسخه آیفون بر روی رابط کاربری iPadOS اجرا کنید اما متاسفانه نصب و استفاده از واتساپ در این سیستم عامل، به هر شکلی غیرممکن است. مشابه اپلیکیشن مک، در آیپد نیز می‌توانید اکانت خود را لینک کنید تا به چت‌ها و مکالمات خود در این پیام‌رسان دسترسی داشته باشید.

متاسفانه پس از گذشت یک سال، هنوز هم خبری از نسخه آیپد اپلیکیشن واتساپ و قرار گرفتن آن در اپ استور مربوط به آیپد نیست. نشریه 9to5Mac موفق شد نسخه بتای واتساپ در iPadOS را تست و بررسی کند که در راستای این تست‌ها مشخص شد این نسخه شباهت‎‌های بسیاری به ورژن آیفون دارد. متاسفانه برخلاف آیفون، این اپلیکیشن که بر روی آیپدها در فاز بتا قرار دارد، با باگ‌ها و کرش‌های متعددی مواجه بوده و تجربه آزاردهنده‌ای برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

در این لحظه، مشخص نیست که رفع باگ‌های نسخه بتا برای مهندسین و توسعه‌دهندگان در شرکت متا تبدیل به چالش شده است یا این که پروژه ساخت نسخه مخصوص آیپد برای اپلیکیشن واتساپ به حالت تعلیق درآمده است. متاسفانه به دلیل توجه بسیار کمی که این شرکت به آیپدهای ساخته اپل دارد، ممکن است گزینه دوم محتمل باشد و دیگر خبری از این پروژه منتشر نشود. در نهایت، باید دید این شرایط چه جهتی به خود می‌گیرد و آیا شرکت متا حاضر می‌شود نسخه بتا را تکمیل و آن را وارد فاز نهایی کند یا خیر.