امروز سران شرکت اوپو، نمایی از دکمه جدید اوپو فایند X8 پرو منتشر کردند که مربوط به دوربین بوده و اعمال آن را کنترل می‌کند.

با توجه به نزدیک شدن به تاریخ انتشار سری گوشی‌های اوپو فایند X8، رئسای این کمپانی چینی اطلاعات و مشخصات مختلف آن را به صورت تدریجی با علاقمندان به اشتراک می‌گذارند. این سری گوشی قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) به بازار عرضه شود و در همین راستا، «لیو زوهو» مدیر ارشد تولید در شرکت اوپو، در شبکه اجتماعی چینی ویبو اطلاعاتی از نسخه پرو این سری گوشی منتشر کرد.

لیو اشاره کرد که هدف شرکت اوپو، ثبت تصاویری واقع‌گرایانه به راحت‌ترین شکل ممکن است. لیو تاکید کرد که منظور از راحت‌ترین شکل ممکن، این است که کاربر، هرچیز زیبایی که می‌بیند را بی‌درنگ، تنها با فشردن یک دکمه ثبت کند و پردازش و سایر کارهای تخصصی را به گوشی اوپو بسپارد.

دکمه جدید اوپو فایند X8 پرو

علاوه بر تعبیه دکمه جدید اوپو فایند X8 پرو، این شرکت در کل گوشی‌های سری، علامت دوربین را در صفحه قفل حذف کرده و به نظرشان این گزینه کلاً بی‌فایده بوده است. حال کاربران بدون نیاز به آیکون و صرفاً با فشردن دکمه جدید، می‌توانند از موقعیت یا شیء جذابی که می‌بینند، بلافاصله عکس بگیرند و دیگر حتی لازم نیست حالت‌های مختلف دوربین را نیز تنظیم کنند. برای راحت‌تر بودن پروسه عکس‌برداری با این گوشی، شرکت اوپو برای اولین بار، موفق شده گوشی با تمرکز بر دوربین خلق کند که هم وزن کمی دارد و هم بسیار باریک است. این باعث می‌شود نگه‌داشتن آن در دست بسیار راحت بوده و عکاسی با آن، سریع و راحت باشد.

دکمه جدید اوپو فایند X8 که با اسم Quick Launch شناخته می‌شود، مشابه دکمه Camera Control در سری آیفون 16 اپل، در قسمت سمت راستی گوشی قرار گرفته است. البته ساختار این دکمه، با دکمه اپل متفاوت است و در دستگاه اوپو، شاهد دکمه‌ای خازنی هستیم که با فشردن آن، یک حس ویبره کوتاه نیز به کاربر منتقل می‌شود.

ژو ییبائو، مدیر محصولات سری اوپو فایند در مورد جزئیات این دکمه و تلاش برای ساخت آن، اظهارات جالبی را مطرح کرد. در ابتدا، نیاز بود این دکمه در جایگاه مناسبی قرار بگیرد که هم فشردن آن راحت باشد، هم دسترسی به آن در حالت افقی و در حالت عمودی راحت و آسوده باشد. دومین هدف، سادگی کار با آن بود؛ با فشردن دکمه توسط کاربر، باید درجا اپلیکیشن دوربین اجرا و عکسی می‌گرفت. به عبارتی، کارایی این دکمه باید در حد و اندازه دکمه‌های تغییر صدا آسان می‌بود. سومین هدف نیز این بود که طراحی این دکمه باید با ظاهر کلی گوشی همخوانی می‌داشت و شکلی عجیب یا ناسازگار با ظاهر کلی گوشی نمی‌داشت. به نظر می‌رسد در نهایت تلاش مهندسین جواب داده و دکمه جدید، دقیقاً چنین حالتی به خود گرفته است.