امروز به‌صورت رسمی از تاریخ انتشار گوشی اوپو K12 پلاس رونمایی شد که فاصله چندانی با روز عرضه ندارد.

برند اوپو به زودی قرار است از سری فایند X8 رونمایی کند اما این تنها محصول این شرکت برای ماه اکتبر نیست. ظاهراً این کمپانی گوشی میان‌رده اوپو K12 پلاس را نیز در نظر دارد که قرار است در تاریخ 12 اکتبر (21 مهر) به بازار عرضه شود و بر طبق ادعای این شرکت، بر روی عملکرد باتری عالی و توان پردازشی بالا تمرکز دارد.

اگر به خاطر داشته باشید، در ماه آوریل سال جاری شاهد عرضه اوپو K12 بودیم که از تراشه میان‌رده Snapdragon 7 Gen 3 ساخته شرکت کوالکام استفاده می‌کرد. حال نوبت مشخص شدن تاریخ انتشار گوشی اوپو K12 پلاس است که چندی پیش در گیک‌بنچ رویت شده و توانسته بود نمرات 744 در بخش پردازش تک هسته‌ای و 2573 در بخش پردازش چند هسته‌ای به دست بیاورد.

از مشخصات گوشی جدید شرکت اوپو می‌توان به صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن FHD+ اشاره کرد. این دستگاه به یک باتری عظیم 6400 میلی‌آمپرساعتی با یک شارژر 80 واتی سیمی جهت شارژ سریع مجهز شده است. خوشبختانه علی‌رغم استفاده از یک باتری بسیار بزرگ، ابعاد گوشی همچنان کوچک مانده و فدای افزایش ظرفیت باتری نشده‌اند. ابعاد آن شامل 162.47×75.33×8.37 نانومتر است و تنها 193 گرم نیز وزن دارد.

تاریخ انتشار گوشی اوپو K12 پلاس

متاسفانه شرکت اوپو به غیر از تاریخ انتشار گوشی اوپو K12 پلاس، جزئیات خاصی از مشخصات سخت‌افزاری آن را با علاقمندان به اشتراک نگذاشته است اما بر طبق برخی شایعات، این دستگاه نیز مانند نسخه عادی قرار است از تراشه Snapdragon 7 Gen 3 استفاده کند. با این حال، گفته می‌شود عملکرد پردازشی این تراشه به لطف بهبود وضعیت خنک‌کنندگی و تنظیم بهتر بخش نرم‌افزاری، افزایش یافته است. با این حال، در این مورد همچنان اطلاعات قابل اعتمادی در دست نیست پس توصیه می‌کنیم تا معرفی رسمی گوشی، به این شایعات اعتماد نکنید.

از نظر ظاهری نیز گفته می‌شود که مدل پلاس، شباهت زیادی با مدل عادی که در ماه آوریل سال جاری منتشر شد دارد و از این لحاظ نیز چندان تغییر نکرده است. نسخه عادی صفحه نمایشی با روشنایی حداکثری 1100 نیت و رزولوشن FHD+ پلاس دارد که در هر اینچ آن، 394 پیکسل جای گرفته‌اند. حافظه این دستگاه از نوع UFS 3.1 و در سه کانفیگ مختلف به بازار عرضه شده است که از جمله آنان می‌توان به 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

دوربین‌های گوشی اوپو K12 عادی شامل دو دوربین 50 و 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای به ثبت رساندن تصاویر و ویدئوهای سلفی در قسمت جلویی می‌شود. همراه این مدل، یک شارژر 100 واتی سیمی نیز قرار داده شده پس برای مدل پلاس نیز احتمال می‌رود همین شارژر یا حتی سریع‌تر قرار داده شود تا کاربران بتوانند بدون اتلاف وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن، باتری گوشی‌شان را شارژ کنند.