در چند ساعت گذشته، مشکل حساب‌های بن شده در یوتیوب شروع به حل شدن کرده و ظاهراً این حساب‌ها بازگشایی شده‌اند.

برخی کاربران یوتیوب، اقدام به گزارش باگی کرده‌اند که به نظر می‌رسد حساب‌هایشان بن یا کانال‌هایشان به دلایلی چون اسپم، کلاهبرداری‌های مالی و اسکم، حذف شده بود! برخی از این کاربران، هیچوقت هیچ ویدئویی در این شبکه اجتماعی بارگزاری نکرده اما باز هم با چنین مشکلی روبرو شده بودند. بدین ترتیب، محال است که چنین افرادی اقدام به پخش محتوای اسکم و کلاهبرداری کرده باشند.

با بلوکه شدن حساب، این افراد دیگر از دسترسی به یوتیوب، تماشای ویدئوهای آن و حتی گوش دادن به موسیقی در یوتیوب موزیک محروم شده بودند. برخی از افراد، حتی دارای اشتراک یوتیوب پریمیوم نیز بودند که درگیر این مشکل شده و به دنبال آن، دسترسی به پلی‌لیست‌ها و محتوای ویژه خود را از دست دادند.

افرادی که با مشکل روبرو شده‌اند، ایمیلی از طرف یوتیوب دریافت کرده که در آن، جزئیات مشکل و دلیل بن شدن برایشان توضیح داده شده است. این مشکل گریبان افراد مختلفی در مناطقی چون اروپا، ایالات متحده و آسیا را گرفته است که باعث نارضایتی کاربران در زمینه از دست دادن دسترسی به محتواهای مختلف این شبکه شده است.

حساب‌های بن شده در یوتیوب

بر اساس جزئیاتی که در ایمیل ارسالی درج شده، کاربران می‌توانند برای رفع این مشکل به یوتیوب شکایت کنند. برخی افراد از این طریق نیز جواب گرفته‌اند اما ظاهراً دیگر نیازی به این کار نیست زیرا تا به این لحظه، اقدامات لازم برای رفع مشکل حساب‌های بن شده در یوتیوب اجرایی شده و بسیاری از این اکانت‌ها، دسترسی‌های خود را پس گرفته‌اند.

یوتیوب در راستای این مشکلات عنوان کرد که کارمندانش به سرعت در حال کار برای بازگرداندن این کانال‌ها هستند. این تیم ذکر کرد که اگر محتوایتان در این راستا از بین رفته، نگران نباشید زیرا این تنها یک تاخیر کوچک و گذراست و زودی، تمامی محتواهای ذخیره شده‌تان به حساب کاربری باز می‌گردد. در آخرین بیانه، تیم یوتیوب ذکر کرد که ویدئوهای حذف شده به خاطر این باگ نیز در حال بازگردانی است و اگر هنوز هم کانال شما با مشکل مواجه است، لطفاً از طریق ایمیل با یوتیوب در ارتباط باشید تا بررسی و رفع شود.